In ultimul timp, au aparut numeroase bloguri de design, tot mai multe magazine online, si mai multe articole despre branduri, precum si magazine sau forumuri unde se discuta despre deal-uri bune, cat si diverse targuri de fashion si design sau evenimente dedicate pasionatilor de shopping. Tocmai de aceea, plecand de la aceste lucruri, s-a lansat Coolio.ro – un proiect care isi propune sa aduca laolalta o mare parte din cele enumerate, sa le structureze, sa le puna intr-o forma interactiva, accesibila si agreabila, care sa fie un instrument ajutator pentru cei care il folosesc.

"Prin Coolio ne-am propus initial sa satisfacem nevoia oamenilor de show-off. Am gandit acest proiect ca un spatiu spatiu virtual in care utilizatorii sa le arate prietenilor sau oamenilor care impartasesc pasiuni similare ce lucruri si-au mai cumparat in ultima vreme", spune Dragos Novac (foto) despre Coolio.ro, aplicatie realizata de Krogos Software, companie pe care acesta o detine.

Conceptul in sine, insa, este mult mai amplu si pe masura ce serviciul a inceput sa fie folosit, tot mai multe nevoi au iesit la suprafata iar proiectul a dezvoltat noi functionalitati, mergand pe ideea de social shopping.

Urmand aceasta directie, Coolio a inceput sa le ofere utilizatorilor posibilitatea de a isi face whislist-uri, rezolvand astfel o dubla-problema, spune Novac. "Le dai o mana de ajutor prietenilor care nu stiu care e cadoul potrivit pentru tine."

In plus, utilizatorii pot urmari pe site evolutia pretului produselor cumparate (media pe luna), pot afla sau se pot informa despre deal-uri bune sau pot cauta dupa pret produsele care ii intereseaza. Pe langa acestea, au posibilitatea de a crea grupuri tematice de discutie in functie de pasiunile lor - snowboard, carti, handmade, design etc., avand in centrul discutiei produse din categoria respectiva.

Echipa Coolio.ro lucreaza constant la noi functionalitati si incearca sa furnizeze cele mai bune solutii pe partea de social shopping.

Ideea acestui proiect este originala, cel putin in Romania, ca si concept; la nivel global insa, notiunea de social shopping este, totusi, mai cunoscuta publicului.

Pe site sunt postate, in medie, 1000 – 1500 de produse pe luna. "De doar cateva zile am lansat si un sistem de puncte care incurajeaza activitatea userilor.

Exista un Top 10 al celor mai activi utilizatori care pot castiga badge-uri virtuale pentru profil, cu pozitia lor in top. Acest lucru ii ajuta sa isi defineasca statutul in site si cu cat sunt mai activi pot descoperi si bonusuri surpriza care sa le aduca mai multe puncte", adauga Dragos Novac.

Este o situatie win-win, explica el, utilizatorii se simt motivati sa isi updateze profilul mai des si sa se implice in grupuri, iar in schimb primesc punctele care sa le reafirme statutul de trendsetteri, de oameni pasionati de cumparaturi, atenti la imaginea lor.

Fiind vorba de produse adaugate de utilizatori, pe Coolio.ro predomina hainele si gadget-urile, acestea fiind principalele achizitii ale fiecaruia.

Ambele sunt legate de imaginea unui om in societate si se reflecta in pasiunile si cumparaturile lor. Fiecare dintre noi are un stil personal si, de aceea, "pe site avem de la branduri mari, cunoscute, pana la mici producatori artizani".

Mai mult, pe langa posibilitatea de a avea cont de user, pe coolio iti poti creea si cont de magazine, in cazul in care esti proprietarul unui magazin online sau chiar al unuia traditional. In momentul de fata, "oferim pachete standard, cu optiuni limitate de promovare si pachete extinse pentru magazinele partenere.

Clientii nostri fac parte din aceasta categorie alaturi de toti cei care doresc posibilitati extinse pentru a promova anumite branduri sau produse, evenimente din domeniu sau servicii", adauga seful Krogos Software.

Novac a ales online-ul pentru a-si pune in practica ideea de business pentru ca acesta este spatiul unde lucrurile se intampla in timp real si poti ajunge cu mesajul pe care vrei sa il comunici la mai multi oameni, in acelasi timp, fara intermediari. Pentru cei care navigheaza pe Internet, acest lucru este extrem de important, considera el.

In ceea ce priveste profilul utilizatorilor Coolio, acestia sunt in primul rand familiari cu online-ul, petrec in medie 2-3 ore pe zi pe Internet si fac parte din cel putin o retea sociala. Ceea ce ii leaga este atentia pentru reputatia pe care o au intre prieteni si nevoia de se identifica cu un anumit grup si de a adera la anumite valori.

Coolio este pentru ei spatiul in care urmaresc trend-urile si pot deveni la randul lor trendsetteri, fie prin utilizarea serviciului in sine, fie prin activitatea pe care o au in site si produsele pe care le posteaza. Utilizatorii Coolio vor sa fie mereu in contact cu ce face “competitia” sau grupul din care fac parte si sa adauge noi conotatii personalitatii lor – in final, Coolio este pentru ei si un tool care le confirma coolness-ul, afirma Novac.

Sursele de venit ale Coolio sunt publicitatea si abonamentele pentru magazine.

Coolio.ro face parte din platforma de site-uri si aplicatii Metropotam Group, din care fac parte www.metropotam.ro, www.invita.ro, www.100eyes.ro, roblogfest si aplicatia pentru mobil urbee.