Anca Tanasa, unicul proprietar al Natura Food, a investit in noua locatie aproximativ 30.000 de euro, iar de la intrarea pe piata locala a produselor bio banii au fost directionati catre infrastructura necesara deschiderii magazinului, marketing, promovarea brand-ului si produse.

“Primul magazin Natura Food s-a deschis anul trecut, pe 1 octombrie, in incinta Politehnicii pe Str. Fabricii nr.47. Am renuntat la aceasta locatie in martie 2009 si ne-am orientat catre un spatiu cu vad comercial mai bun. Anul acesta incepem cu primul magazin situat pe Str. Domnita Anastasia nr.13, intersectie cu Brezoianu”, declara Anca Tanasa (foto).

Vanzarile Natura Food se realizeaza prin doua canale – noua locatie deschisa si magazinul online (vanzari directe la domiciliu). In plus, in ceea ce priveste vanzarile indirecte, magazinul se axeaza si pe realizarea de cosuri-cadouri si distributia in alte locatii specializate din Bucuresti si din tara.

Printre marcile de produse incluse in portofoliu se numara Naturgie (Franta), Rapunzel, Allos, Zwergenwiese, Voelkel (Germania), Allgreen, Dorna, Camylact, Valea Asaului, BIOCOOP, Biomilk, Apidava, Apiland, Naturalia (Romania), Sonnentor (Austria), Provamel (Belgia), Moolenartje, DeRit (Olanda), LaSelva, LaFinestrasulcielo (talia).

Produsele care inregistreaza cele mai mari vanzari sunt sortimentele de lapte, panificatie, legume, produse fara gluten, cereale, cosmetice, detergenti bio, produse pentru copii si cu indice glicemic scazut.

“Venim cu produse unice la preturi foarte bune pe piata romaneasca, importate din UE, iar gama va fi foarte variata. Magazinul Natura Food revine cu produse noi in portofoliu si cu un concept nou. Dorim sa le explicam clientilor necesitatea produselor bio, de ce sunt mai bune decat produsele conventionale si ce efect au asupra intregului organism pe timp indelungat”, spune Tanasa.

Potrivit proprietarului Natura Foods, piata produselor bio din Romania reprezinta o industrie in plina dezvoltare, insa de dimensiuni mai mici comparativ cu Ungaria sau alte tari din Uniunea Europeana. Valoarea acestei piete se ridica la aproximativ 20-25 mil. euro, conform estimarilor reprezentantului Natura Food.

Nu exista criza financiara in acest domeniu, pentru ca romanul se va orienta tot timpul catre produse sanatoase, mai ales pentru copii. Am observat ca numarul de clienti a crescut, dar cosul cumparaturilor per client a scazut. Ca si pondere, produsele bio reprezinta 60% necesitate, iar 40% - moft”, explica Anca Tanasa.

Aceasta afirma ca in acest moment piata se confrunta cu scaderi de vanzari sezoniere, din cauza perioadei de concedii, urmand sa-si revina incepand cu luna septembrie.

Potrivit unor studii realizate de Natura Food, 75% dintre consumatorii de produse bio sunt femei, din mediul urban, cu studii medii si superioare si un venit lunar intre 1.500 si 4.000 lei.

De asemenea, printre consumatorii fideli de produse bio se numara persoane care sufera de diferite afectiuni, cum ar fi alergiile la produsele conventionale (alergii cauzate de coloranti, emulgatori si a conservantilor), persoanele care nu tolereaza glutenul sau persoanele cu diabet, care solicita produse cu indice glicemic scazut.