Chiar daca niciuna nu are studii in domeniul artei, Lelia Panescu (foto sus) si Oana Minca fiind absolvente ale Facultatii de Administrare a Afacerilor (specialitatea in limba franceza) din cadrul ASE, cele doua fete au hotarat la inceputul anului ca vor sa deschida un magazin online de incaltaminte, modelele fiind realizate tot de ele.

Pentru ca ambele vorbesc franceza, magazinul pe care l-au lansat in iunie cu o investitie de 6.000 de euro l-au numit « Chouchou » (chouchou.ro), acest cuvant insemnand « favorit » in franceza.

Jumatate din banii pentru investitia initiala i-au avut din salariile stranse in timp ce lucrau in alte domenii si jumatate de la parinti.

Lelia Panescu a lucrat in domeniul bancar de la 19 ani, iar colega ei, Oana Minca (foto jos) a lucrat pentru Rompetrol si in domeniul organizarilor de evenimente.

Pana acum au vandut 350 de perechi din 400 confectionate, iar investitia au amortizat-o deja.

Pentru ca foarte multe dintre tinerele care comandau isi doreau sa si probeze pantofii, sandalele ori cizmele, la jumatatea lui noiembrie au lansat si un magazin stradal in care au investit 5.500 de euro .

Chiar daca piata nu este tocmai favorabila pentru lansarea de noi afaceri si foarte multe persoane isi reduc cheltuielile pentru incaltaminte ori imbracaminte, cele doua fete afirma ca nu simt efectele crizei, iar in jumatate de an spera ca vor amortiza si cei 5.500 de euro necesari pentru deschiderea magazinului din zona Pietei Gemeni si vor trece pe profit.

Magazinul stradal a fost deschis atat pentru ca foarte multe dintre cliente isi doreau sa probeze produsele, dar si pentru ca un showroom ar putea duce la cresterea vanzarilor, comertul online de haine ori incaltaminte fiind abia la inceput.

De exemplu, un efect a fost extinderea targetului de clienti: daca atunci cand erau doar pe internet, cumparatoarele aveau intre 15-35 de ani, acum sunt si doamne care achizitioneaza si au in jur de 50 de ani.

Totodata, cele doua fete au rezolvat si una dintre dificultatile pe care le-au intampinat de la deschiderea afacerii si anume faptul ca neavand un loc pentru a expune produsele, erau nevoite sa se intalneasca zilnic cu patru, cinci cliente lucru care le ocupa in jur de sapte, opt ore.

Astfel, au mai mult timp sa creasca afacerea pentru ca de la anul cele doua fete isi doresc sa distribuie produsele si in orasele mari din afara Bucurestiului, prin comercializarea lor alaturi de alte branduri.

Unul dintre avantajele pentru care afacerea a avut succes este faptul ca incaltamintea este hand-made si poate fi personalizata, iar in cazul in care o clienta isi doreste sa faca mici modificari designului initial, acest lucru poate fi realizat in cinci zile.

Pe de alta parte, un alt avantaj a fost si faptul ca cei noua oameni care se ocupa de Chouchou sunt prieteni ai celor doua fete, acestia lucrand part-time pentru firma, singurele care lucreaza full-time fiind Panescu si Minca.

Pentru ca pe internet conteaza foarte mult noutatea, capacitatea de a te adapta mereu, dar mai ales vizibilitatea care sa aduca trafic, doi dintre acesti angajati se ocupa de reactualizarea site-ului si de cresterea traficului acestuia astfel incat sa fie atrasi cat mai multi clienti.