Inceputul anului reprezinta un moment in care fiecare antreprenor trebuie sa recapituleze ce a indeplinit in ultimele 12 luni si cum sa-si imbunatateasca activitatea in noul an. Pana in momentul declansarii crizei financiare specialistii indemnau antreprenorii la un model de conducere bine structurat. Totusi, majoritatea sustin acum ca deciziile sunt metodele efective catre succesul companiei, scrie Entrepreneur.com.
Stabiliti o viziune clara si realizabila cu scopuri concrete. Impartasiti aceasta idee cu toti angajatii. Cand acestia vor stii exact in ce directie conduceti compania si cat de mult pot sustine aceasta initiativa, angajatii vor deveni mai productivi si entuziasmati de planurile propuse.

Cereti angajatilor sa isi creeze propriile obiective. Incurajati “extinderea obiectivelor” printre angajati pentru a-i ajuta sa atinga noi cote si sa obtina mai mult decat cred ca pot face. In general, aceasta metoda sporeste standardele si eficientizeaza eforturile, iar rezultatele sunt impresionante. Antreprenorii pot analiza si modifica obiectivele pentru a fi siguri ca obiectivele si aspiratiile angajatilor se aliniaza cu cele ale companiei.

Informati angajatii despre asteptarile dumneavoastra personale. Oferiti un raspuns specific si masurabil despre performanta muncii depuse de angajati. Este recomandat sa faceti periodic aceasta mutare. Identificati angajatii care au nevoie de mai multa asistenta si pe cei care necesita mai putin training. Astfel, va fi sporita eficientizarea prin gestionarea corecta a resurselor.

Conduceti compania prin munca de “teren”. Petreceti timp in afara biroului. Mergeti prin celelalte birouri din sediu si urmariti ceea ce se intampla. Este bine sa va opriti si sa discutati cu oamenii care sunt resurse importante pentru succesul companiei dumneavoastra. Puteti sa aflati de ce au nevoie, ce le place si ce le poate face munca mai rodnica. Veti obtine noi informatii, cum ar fi modul in care le place angajatilor sa lucreze.

Ascultati-va angajatii. Bazata pe idea de conducere prin plimbarile in intreprindere, invitati angajatii in biroul dumneavoastra sau in camera de conferinte si incercati sa-i cunoasteti dincolo de informatiile de baza si va duce la o relatie mai satisfacatoare decat cea “sef-angajat”. Trebuie sa va cunoasteti angajatii ca indivizi. O metoda in acest caz este afisarea partii dumneavoastra umane. Desigur, nimeni nu vrea sa dezvaluie date personale cu oricine, insa puteti discuta chestiuni legate de serviciu si hobby-uri.

Spuneti-le angajatilor ca va pasa de acestia. Angajatii devin mult mai motivati si productivi daca stiu ca directorul companiei este interesat de acestia. Nimeni nu vrea sa lucreze pentru un sef care este interesat doar de afaceri. Aratati-le si spuneti-le de ce va pasa si de ce sunt importanti pentru dumneavoastra. Discutati despre partea carierei si demonstrati ca vreti sa-i ajutati sa avanseze. Ajutati-i sa devina mult mai calificati pentru a-si putea asuma mai multe responsabilitati. Cand angajatii sunt mai increzatori in calificarea pe care o au, vor fi mult mai productivi, motivati si satisfacuti.

Oferiti asistenta angajatilor. Invatati angajatii noi lucruri care le vor permite sa-si ajute colegii in indeplinirea sarcinilor. In timp ce acestia primesc noi abilitati si isi asuma o responsabilitate mai mare, valoarea acestora pentru companie creste direct proportional.

Fiti deschisi catre ideile noi. Ideile creative pot veni si din alte locuri decat birourile executivilor. Acesta este un motiv important pentru care este bine sa creati un climat care sa incurajeze angajatii sa impartaseasca ideile despre cum sa imbunatateasca organizatia in care lucreaza. Aceste sugestii pot fi despre politici, proceduri, produse sau servicii, iar rezultatele pot duce la cresterea productivitatii.

Creati motive de sarbatorire. Aceasta idee se potriveste cu planul de a crea un mediu de lucru mai interactiv. Cand compania accepta aniversari sau evenimente de acest tip, angajatii companiei se vor simti valorosi si apreciati, iar rezultatul va fi ca acestia vor acorda mai multa importanta companiei. Aceste reactii sunt cruciale pentru a dezvolta un mediu pozitiv care creeaza o imbunatatire a motivatiei si creeaza oportunitati de succes.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri