Femeile au mai multa initiativa pentru a intra in antreprenoriat si sunt mai deschise la noi afaceri.

Motivatiile care stau la baza intrarii femeilor in afaceri sunt foarte diferite de cele ale barbatilor. Femeile sunt in cautarea unui loc unde isi pot scoate in evidenta calitatile. Pentru aceasta, majoritatea sunt dispuse sa isi asume un risc mai mare in cariera decat barbatii, sustin experti in antreprenoriat.

De asemenea, un motiv pentru care femeile isi incep propriile afaceri este ca multe dintre acestea sunt mame si vor sa lucreze mai putin pentru a se ocupa mai mult de familie. In timp ce multe dintre aceste afaceri opereaza un mediu “neobisnuit”, acestea totusi sunt la fel ca alte afaceri din punct de vedere al veniturilor, al achizitiilor si al marketing-ului. La fel ca si alte start-up-uri, investitia initiala este cruciala. Multe dintre acestea s-au dovedit a fi de succes si uneori au avut evolutii mai bune decat cele detinute de barbati, arata un studiul comandat de compania americana de investitii Venture Worthy.

Femeile conduc diferit companiile fata de felul in care o fac barbatii.
Mai mult de jumatate dintre femeile antreprenor pun accentul mai mult asupra intuitiei cand vine vorba de analiza a pietei, ceea ce le permite femeilor sa vada oportunitati pe care in general barbatii nu le observa. De asemenea, natura feminina ofera un mix bun intre analiza si creativitate - punct critic pentru companiile start-up.

Femeile antreprenor isi dezvolta un stil propriu de a conduce. Acest stil de management nu are nimic din notiunile predefinite de competitie dura, agresivitate si leadership. Pentru femeia antreprenor, organizarea, empatia si managementul relational reprezinta atuuri in conducerea unei companii.

Abilitatile femeii antreprenor, cum ar fi intuitia, abilitatea de a empatiza, de a conduce in loc de a comanda si a indeplini mai multe sarcini fara a se pierde in detalii sunt chiar valorile care le conduc afacerea, mai releva studiul Venture Worthy.

De asemenea, potrivit unor studii, multe dintre femei prefera preluarea unei companii. Achizitionarea unei companii necesita bani, care de cele mai multe ori pot fi obtinuti prin credite bancare. Dupa ce o femeie paraseste locul de munca si masoara cu atentie toti factorii necesari pentru a detine o afacere, achizitionarea uneia care deja exista este o optiune pentru femeile care de multe ori vor sa evite implicarea in inceperea unei afaceri.

Mai mult de 7 din 10 femei detin o companie care opereaza in domeniul serviciilor sau de retail.

Continentul european, spre deosebire de Statele Unite, nu exploateaza la maximum potentialul sau antreprenorial atat in segmentul start-up-urilor, cat si in cel al companiilor in care femeile sunt propriii angajati. In Uniunea Europeana, mai putine femei sunt propriile angajate decat barbatii, iar, in general, femeile aleg sa conduca firme din industrii ca retailul si serviciile care adesea sunt mai putin importante pentru dezvoltarea economica. Potentialul intelectual al femeilor si contributia lor la competitivitate nu este maximizata, arata un studiu comandat de Comisia Europeana.

O piedica cu care se confrunta femeile antreprenor din Europa este legata de faptul ca datele si informatiile puse la dispozitie de guvernele statelor europene sunt extreme de limitate.

De exemplu, in Statele Unite, exista studii anuale despre antreprenoriatul feminist si ofera informatii utile ca sectoarele economice in care femeile antreprenor opereaza, analize asupra ratelor de crestere in antreprenoriatul feminin si principalele provocari intampinate.

Doar 8,3% dintre patenturile eliberate de oficiul european al brevetelor de inventie apartin femeilor. Doar 20,3% dintre companiile incepute cu capital de investitii apartin unor femei. De asemenea, femeile au un procentaj scazut cand vine vorba de inovatia in propriul business, de exemplu, doar 13,9% dintre antreprenoarele europene au inovat un produs, in comparatie cu 14,5% dintre barbati, de altfel, doar 5,2% din femeile antreprenor inoveaza in organizare in comparatie cu 6,5% barbati, in timp ce inovatiile in marketing sunt facute de doar 9,1% dintre femeile ce detin o afacere.