Cat de bine a pregatit francizorul succesul noii francize. Este o intrebare vasta insa este una dintre cele mai importante. Cand cumparati o franciza se presupune ca primiti un sistem dovedit pentru rezultate previzibile. De cele mai multe ori, francizorul va explica tot ce trebuie sa stiti pentru deciziile pe care le luati.

Pentru a afla cat de bine pregateste o companie o noua franciza trebuie sa stiti trei lucruri. 1. Evaluati programul de training pentru a fi siguri ca toate ariile functionale sunt complet acoperite si ca aceste sisteme sunt facute pentru a asista cum sa operati afacerea.

2. Evaluati sistemele de sustinere de la deschidere pentru a fi siguri ca veti beneficia de toata asistenta necesara pentru fiecare problema cu care va confruntati.

3. Evaluati personalul de suport al francizei. Trebuie sa fiti siguri ca acesti oameni stiu totul despre operatiunile noii unitati si ca va puteti baza pe acestia cand veti avea nevoie.

Cat de bun este suportul pentru desfasurarea francizei? Dupa ce ati deschis primele operatiuni, totusi aveti nevoie de multa asistenta pentru a rezolva probleme pe care fiecare companie le intampina. Trebuie sa stiti cat de determinat este francizorul pentru a furniza suportul in desfasurare si pentru a va invata cum sa depasiti provocarile pe care le intalniti.

De asemenea, trebuie sa evaluati eforturile francizorului de a face noile operatiuni mult mai bune prin maximizarea puterii colective de cumparare. Programele de succes pot furniza solutii de economisire provenite din distribuire si inventar.

Cat de bun este programul de marketing? Pentru a avea succes trebuie sa atrageti suficienti consumatori pentru a sustine franciza. O buna oportunitate de franciza va furniza suport pentru programele de marketing initiale si in desfasurare cu scopul de a atrage acesti consumatori.
Programul initial de marketing trebuie sa aduca destul de multi consumatori in afacerea dumneavoastra pentru a consolida baza primara de clienti. Asigurati-va ca francizorul are strategii si tactici specifice pentru a indeplini aceste obiective, iar aceste programe lucreaza consistent in diferite piete.

Programele de marketing in desfasurare trebuie sa atraga suficienti consumatori pentru a depasi cheltuielile si pentru a atinge obiectivele stabilite. Verificati daca franciza are o crestere consistenta si puternica a vanzarilor anuale, iar aceste rezultate sunt indeplinite de cresterea numarului de consumatori si prin cresterea preturilor.

Ce venituri puteti obtine? Cei care urmaresc oportunitatile unei francize considera aceasta cea mai importanta intrebare si exista doua surse care va pot oferi raspunsul. Multe dintre companii isi publica anual informatiile legate de venituri, si astfel veti putea verifica cat de productiva este franciza.

Chiar daca francizorul pe care il urmariti publica datele sau nu, totusi trebuie sa verificati informatiile dintr-o alta sursa: contactand existentele francize. Trebuie sa determinati cat de multe venituri obtine o franciza matura si cum au decurs primii doi ani.

Trebuie sa comparati asteptarile de venituri cu investitia totala pentru a fi siguri ca profitul va fi rezonabil. Analizati cat de multe dintre actualele francize detin mai multe unitati in ideea de a mari castigurile totale provenite din afacere.

Daca gasiti raspunsuri la aceste intrebari, veti sti ca ati gasit o oportunitate buna de franciza. Insa daca aceste arii sunt instabile, ar trebui sa cautati o alta franciza.

Odata ce gasiti o companie care indeplineste asteptarile dumneavoastra in aceste arii critice, trebuie sa va mai asigurati de colaborarea cu oamenii implicati. Daca veti detine o noua franciza, veti avea relatii foarte apropiate cu acesti parteneri si e important sa stiti ca veti avea obiective si valori asemanatoare.