Acesta este unul din sfaturile primite de participantii la cea de-a doua intalnire Start&Grow (program pentru sprijinirea antreprenorilor lansat de startups.ro impreuna cu Microsoft Romania), care a avut loc saptamana trecuta, la Bucharest Hubb, in Bucuresti.

Evenimentul a fost dedicat start-up-urilor din tehnologie iar discutia a pornit de la importanta inovatiei pentru acestea. Speakerii invitati la intalnirea cu antreprenorii au fost Radu Georgescu, presedinte Gecad, Alexandru Bordei, product manager Hostway Romania, si Vladimir Oane, co-fondator UberVU.

Radu Georgescu (foto), unul dintre partenerii programului Start&Grow, a spus ca, in criza, nu este important sa faci ceva diferit tehnic, ci sa faci ceva profitabil, sa fii eficient. El a adaugat ca, pentru un start-up, cea mai importanta inovatie este castigarea primului client.

Antreprenorii din tehnologie au fost sfatuiti de Vlamir Oane sa nu lanseze solutii pentru probleme care nu exista in piata, doar pentru a realiza ceva deosebit, sa nu inoveze de dragul de a inova.

Alexandru Bordei a precizat ca un start-up ar trebui sa se concentreze pe problemele pe care le are, si care s-ar putea sa nu fie cele tehnice, ci, de exemplu, promovarea.

Start-up-urile care vor sa obtina finantare trebuie sa tina cont ca investitorii sunt interesati de inovatie doar daca aceasta le aduce bani. Astfel, antreprenorii pot merge la business angels si la fondurile de investitii abia cand au primul client.

Ideile de afaceri ar trebui sa fie testate prin feedback de la potentialii clienti. Intrebarea care trebuie pusa nu este insa daca le place produsul, ci daca ar plati 100 de euro pentru el, dupa cum a precizat Vladimir Oane.

Alexandru Bordei a mentionat ca feedback-ul de calitate este greu de obtinut. Studiile de piata pot fi folosite doar de la un anumit nivel al afacerii in sus. De aceea, Vladimir Oane spune ca solutia este sa lansezi afaceri intr-o piata pe care o intelegi, unde nu ai nevoie de studii.

Ca start-up-ul sa aiba cat mai multe sanse de reusita, ar trebui sa fie lansat de doi parteneri - unul bun in zona tehnica si altul bun pe partea de business sau un singur antreprenor, dar care stapaneste ambele domenii.

De asemenea, speakerii evenimentului i-au sfatuit pe participanti sa inceapa o afacere inca din timpul facultatii, participand la programele de business ale organizatiilor studentesti si ONG-urilor, si sa aiba grija sa nu devina captivi in propria afacere.