1. Realizati o analiza SWOT

Analiza SWOT scoate in evidenta punctele tari, pe cele slabe, oportunitatile si riscurile. Realizarea acestui tip de analiza, care are rezultate mai bune in special cand este o echipa implicata in procesul de stabilire a punctelor tari sau slabe, reprezinta o modalitate foarte buna de a iesi din inertie. Pentru a face aceasta analiza nu aveti nevoie de mai mult de cateva ore.

2. Comparati strategia initiala cu vanzarile actuale

Ganditi-va ce a mers diferit comparativ cu asteptarile dumneavoastra si ce a mers conform planului stabilit dar, mai ales, incercati sa va dati seama care este motivul pentru care lucrurile s-au intamplat asa si nu altfel. Apoi, cu siguranta veti incepe sa va ganditi la strategia dumneavoastra de marketing, la publicul tinta, la mesajele transmise in piata, la clienti, la canalele de promovare/distribuire, la modalitatile de livrare a produselor, la potentialele reclamatii si la competitori.

3. Discutati cu 10 persoane, alese dupa criterii bine definite

Se poate observa ca, de-a lungul timpului, foarte putini antreprenori chiar stau de vorba cu clientii lor si, cu atat mai putin, cu persoane care nici macar nu le sunt clienti – dar le-ar putea fi. Lucru total gresit.

In acest sens, intocmiti o lista cu cateva persoane si nu trisati trecand pe aceasta oameni cu care aveti o legatura sau alta. Aveti nevoie de opinia unor persoane total necunoscute tocmai pentru ca aceasta parere va fi una proaspata. Incepeti conversatia cu acestia adresandu-le intrebari interesante. Primele intrebari sunt critice, iar de ele este dat succesul discutiei, in final. In momentul in care le-ati captat atentia, puteti incepe sa faceti noi planuri.

4. Imaginati-va povestea unui client

Citeste si:

Imaginati-va clientul ideal. Ganditi-va ce sex ar avea, ce ocupatie, imaginati-va cum ar – burlac/familist, cu copii sau fara, luati in considerare drumul pe care il parcurge zilnic, care este magazinul sau preferat sau show-ul TV favorit, ce hobby-uri are, pe ce site-uri intra, ce tip de muzica asculta si la ce filme se uita.

Acum imaginati-va cum acest client ideal va priveste business-ul. Ce ii place la el si ce nu, de ce anume este interesat la afacerea pe care o detineti, ce anume spune altora legat de business-ul dumneavoastra.

Cum v-ar placea ca acesta sa va descrie afacerea in fata alto clienti de-ai dumneavoastra sau a familiei? Ce informatie vreti sa ii intipariti in minte in legatura cu acest lucru?

5. Ganditi-va la un viitor mai bun

Unde s-ar situa business-ul dumneavoastra peste trei ani, daca totul in piata ar merge bine? Cum va arata biroul, magazinul sau fabrica dumneavoastra in trei ani comparativ cu momentul actual?

Ce anume ati vinde? Cat de diferit va fi portofoliul de produse fata de cel de astazi? Cui ii veti vinde daca faceti o comparatie intre clientul dumneavoastra de astazi si cel de peste trei ani?

Unii ar numi acest lucru vis. Insa sa visati, sa va ganditi la viitor, este o parte vitala in strategia unei companii. Visati, apoi concentrati-va pe setarea pasilor de urmat pentru ca ceea ce v-ati propus sa se intample. Apoi gestionati fiecare lucru.