Dupa ce a lansat o retea nationala de avocati de tip full service specializata in oferirea de consultanta si asistenta juridical pentru companii, autoritati publice, organizatii si persoane fizice, Boboc & Asociatii are in plan dezvoltarea parteneriatelor in spatiul european, cu societati de avocatura. Citeste cum a luat nastere compania de avocatura care are, in prezent, peste 50 de clienti, si ce sfaturi are societatea pentru antreprenorii romani.
Boboc & Asociatii s-a lansat in ianuarie 2008, ca o societate civila de avocati de tip full service specializata in oferirea de consultanta si asistenta juridica pentru companii, autoritati publice, organizatii si persoane fizice. Avocatul coordonator al societatii, Stefan Boboc (foto), are o experienta de zece ani in domeniu. Anterior lansarii companiei, el a avut propriul sau cabinet de avocatura. Motivul pentru care acesta s-a decis sa uneasca expertiza sa cu know-how-ul asociatului sau este acela ca “odata ce iti unesti operatiunile cu cineva, capeti o anumita forta si poti dezvolta un nou model de business, care ar fi fost mai dificil de implementat de unul singur”.

Pornind de la aceste precepte, compania a ajuns sa detina, in prezent, o retea de avocati dezvoltata pe intreg teritoriul Romaniei. Societatea a incheiat de curand proiectul de dezvoltare al companiei care a avut ca scop extinderea la nivel national a retelei de avocati, in prezent avand o echipa formata din 45 de avocati, care au experienta profesionala in asistarea si reprezentarea unui numar mare de clienti in fata autoritatilor publice romane si a instantelor judecatoresti, precum si in oferirea de servicii de consultanta permanenta sau punctuala.

In tara, Boboc & Asociatii lucreaza prin colaborare. “Noi coordonam intregul proiect, stabilim modelul de lucru, iar avocatii parteneri se ocupa mai departe de cazurile pe care le preluam, in functie de locul unde clientul nostru are proces. Avantajul clientului consta in reducerea semnificativa a costurilor de reprezentare si asistenta juridica. In ce priveste costurile financiare ale administrarii unui litigiu, acestea se reduc cu pana la 40%, reprezentand o economie in bugetul clientului. Totodata, clientul nu mai este obligat sa urmareasca litigiile firmei, lucrând cu mai multi furnizori de servicii juridice, fiecare cu proceduri si metode de lucru proprii in diverse orase, procedura uniforma fiind asigurată de echipa Boboc & Asociatii”, explica Stefan Boboc.

Avocatii colaboratori ai casei Boboc & Asociatii au fost alesi numai prin recomandari. “In timpul colaborarii cu anumiti colegi din tara, am observat ca nu sunt compatibili cu viziunea noastra si am ales sa renuntam la parteneriatul cu acestia.”
Infiintarea companiei nu a presupus realizarea unor investitii mai mari de 100.000 euro, tocmai pentru ca natura acestui business nu presupune costuri mari.

Inca din primul an de activitate firma de avocatura a inregistrat profit, chiar daca 2008 a fost marcat de inceputul crizei economice.

“Anul acesta estimam o crestere a profitului cu 40-45%, in conditiile unei cresteri a cifrei de afaceri cu cel aproximativ 50%. Numarul clientilor este in crestere, in prezent colaborand permanent cu mai mult de 50 de clienti. Este drept ca si criza a contribuit la acest lucru. Totusi, chiar daca numarul proceselor s-a marit ca urmare a crizei, asta nu inseamna ca si toti clientii nostri au avut bani. Si nu inseamna ca daca am avut clienti care au castigat diverse procese pe care le-au intentat furnizorilor, spre exemplu, de la care aveau de recuperat sume importante, acestia au si primit neaparat despagubirile”, arata reprezentantul companiei.

Tarifele Boboc & Asociatii au la baza o componenta fixa si mai pot include un success fee, ca si componenta variabila, in functie de rezultatele activitatii avocatilor companiei.

In plus, intelegand oportunitatile date de operatiunile economice din cadrul spatiului european, Boboc & Asociații a incheiat colaborari cu mai multe societati de avocatura europene, pentru a putea oferi servicii juridice si in afara Romaniei.
“Avem in derulare un proiect de dezvoltare a parteneriatelor in spatiul Uniunii Europene cu societati de avocatura cu termen de finalizare in luna iunie 2011”, a declarat Boboc.

Sfaturi pentru cei care vor sa infiinteze companii

“Termenul de infiintare ale unei firme s-a marit foarte mult in ultima perioada, crescand de la 3 zile la aproximativ 10 zile. Parerea mea este ca, in loc sa se simplifice intregul proces de infiintare al unei companii, se creeaza un intreg lant de procedee care ingreuneaza activitatea antreprenorilor. Rezultatul este destul de prost, comparativ cu alte state”, spune avocatul coordonator al societatii.

Pentru ca in Romania intregul proces de infiintare al unei firme este complicat, iar numarul de taxe care trebuie platite foarte mare, este foarte greu pentru o companie sa isi faca un plan de afaceri.

“Mediul antreprenorial romanesc nu ofera predicitibilitate. La noi in tara astazi exista o lege, iar maine poate aparea alta care da totul peste cap. Cateodata si noi, avocatii, ne vedem pusi in dificultate cand vrem sa ne ajutam clientii”, sustine unul din asociatii casei de avocatura.

Cel mai important sfat pe care Stefan Boboc il poate oferi antreprenorilor este ca acestia sa isi ia, in primul rand, un consultant. Mediul actual - criza, guvernantii - contribuie in mod negativ la lansarea unui business. De aceea, este nevoie de un avocat specializat care sa ajute un antreprenor sa isi deschida un business.

“Suntem constienti de faptul ca o afacere aflata la inceput de drum nu dispune de foarte mult cash, insa paza buna trece primejdia rea. Romanul trebuie sa treaca peste ideea ca se pricepe bun la toate si sa constientizeze ca are nevoie de ajutor specializat si de investitii pentru a reusi si, implicit, pentru a-si securiza businessul”, conchide avocatul.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri