1. Faceti un plan de business solid.

Realizarea unui business plan este unul dintre cei mai importante lucruri pe care ar trebui sa le faceti atunci cand lansati o afacere.

Acesta va deveni un ghid cand veti lua decizii, dar, de asemenea, va va ajuta sa atrageti mai usor investitorii. De asemenea, planul de business este un mijloc de comunicare cu potentiali parteneri, angajati sau chiar clienti.

"Multe afaceri nu au un plan de business pana cand antreprenorilor nu le este solicitat de cineva. De exemplu, acesta poate avea nevoie de bani sau de un partener strategic si fac o atsfel de cerere, moment in care au nevoie de un plan de business. Si pentru ca nu il au, dintr-o data se panicheaza”, afirma Linda Pinson, autoarea cartii “Anatomia unui plan de business: Un ghid despre cum sa realizezi un plan de business si sa asiguri viitorul companiei”.

2. Fiti realisti cand faceti estimari.

"Una dintre cele mai mari greseli pe care le fac antreprenorii cand scriu un plan de business este sa isi supraestimeze veniturile si sa subevalueze cheltuielile”, mai spune Pinson.

3. Oferiti o atentie deosebita marketingului.

Citeste si:

Stabiliti o strategie de marketing care sa includa date despre vanzari, promotii, publicitate, relatii publice ori networking, identificati-va foarte bine competitia si la finalul anumitor perioade vedeti in ce masura v-ati indeplinit obiectivele.

4. Nu faceti presupuneri.

O alta greseala facuta de antreprenori este sa presupuna ca stiu ceea ce isi doresc clientii, iar o metoda prin care puteti evita acest lucru este observarea competitorilor.

Astfel, puteti vedea unde isi fac cumparaturile potentialii dvs. clienti si astfel veti afla atat ce cumpara, dar si de ce aleg acele locuri.

5. Fiti foarte atenti la serviciile pe care le oferiti.

“Majoritatea businessurilor mici pierd clienti in special din cauza serviciilor slabe si mai putin din cauza produselor. Cea mai importanta metoda de promovare a unui business este felul in care isi desfasoara vanzarile si calitatea serviciilor oferite clientilor. De fiecare data cand lucrati pentru un client, va promovati. Daca va veti face bine treaba, acestia vor deveni fideli si va vor recomanda si altora”, mai scrie The Entrepreneur.