Capitalul de pornire pentru infiintarea brutariei l-a asigurat printr-un credit bancar, folosind drept garantie apartamentul parintilor sai.

Dupa 10 ani, Iulian Zamfir le multumeste parintilor pentru increderea pe care i-au acordat-o, riscandu-si agoniseala de o viata pentru ideea in care el credea cu tarie.

In scurt timp, afacerea s-a dovedit un succes, iar in decurs de 3 ani a ocupat prima pozitie in randul intreprinderilor mici si mijlocii din plan local.

De altfel, Iulian Zamfir ocupa functia de presedinte al Uniunii Generale a Industriasilor din Romania Federatia Braila si este presedinte al Asociatiei Nationale a Morarilor si Brutarilor din Romania filiala Braila.

Sectia de brutarie s-a dezvoltat si modernizat in timp, ajungand in prezent sa respecte standardele europene in domeniu si sa aiba o capacitate de 10 tone de produs finit in 24 de ore.

O alta afacere a lui Iulian Zamfir o reprezinta reteaua de patiserii amplasate in 8 orase din tara, care au un aport semnificativ la cifra de afaceri realizata de grupul de firme.

“Activitatea asupra careia ne focalizam eforturile in prezent este cea legata de dezvoltarea in plan national a retelei de franciza “Pizzeria Bella Italia”, spune Iulian Zamfir.

Dupa brutarie a urmat pizzeria

“In cursul anului 1998 am luat decizia de a investi in domeniul pizzerie/fast -food, bazandu-ma pe faptul ca in plan local nu exista o oferta la standarde internationale de amenajare si calitate a produselor pe acest segment”, povesteste Iulian Zamfir.

In acel moment s-a aflat in pozitia unui potential francizat, fiind constient de importanta know-how-ului si de aportul hotarator pe care l-ar fi putut avea o afacere la cheie.

“Am cautat saptamani in sir pe internet oferte de franciza in Statele Unite si Europa. Interesant a fost conceptul “pizza la metru” pe care il oferea un francizor din Insula Rodos. Analiza acestor oferte nu a avut un rezultat satisfacator, considerand ca nu sunt potrivite pentru piata romaneasca”, spune detinatorul francizei “Pizzeria Bella Italia”.

Citeste si:

Astfel, a hotarat sa dezvolte pe cont propriu acest tip de afacere, asumandu-si toate riscurile posibilelor experimente nereusite.

A apelat la un specialist italian, absolvent al Academiei de Arte Culinare din Roma, alaturi de care a dezvoltat un plan de afacere adaptat la specificul pietei romanesti.

Proiectul a pornit de la zero. A construit o cladire noua cu o destinatie foarte clar determinata care sa permita respectarea criteriilor de flux tehnologic si a celor de estetica a amenajarii interioare.

“Am urmarit ca ansamblul sa fie original, sa se diferentieze si sa atraga clientii prin “personalitatea” sa”, povesteste Iulian Zamfir.

Franciza “Pizzeria Bella Italia”

Pe 4 decembrie 1999 a deschis “Pizzeria Bella Italia”. “Initiativa de afacere s-a dovedit a avea un succes rasunator ce s-a mentinut pana in prezent. Contrar tendintelor din domeniul restaurantelor, evolutia cifrei de afaceri a fost ascendenta de la un an la altul”, spune Iulian Zamfir.

“Ideea francizei mi-a venit un an mai tarziu, pe masura maturizarii sistemului de management al pizzeriei. De asemenea, am beneficiat de asistenta unui consultant de afaceri american. Experienta bogata a acestuia in domeniul restaurantelor din Chicago, orasul cu cele mai multe pizzerii din lume, mi-a permis sa sesiz oportunitatea lansarii unei oferte de franciza pe piata romaneasca. Acesta a constituit scanteia care a declansat un proces de durata ce a fost initiat in cursul anului 2003”, isi aminteste Iulian Zamfir.

Lansarea pe piata romaneasca a avut loc cu ocazia primei editii a Salonului International de Franciza Rofrancize organizat in februarie 2005 la Bucuresti.

Ulterior, activitatea de dezvoltare a francizei “Pizzeria Bella Italia” si a retelei s-a intensificat, ajungandu-se in prezent la 2 locatii functionale si 2 in curs de amenajare.

“In acest moment evaluam 12 cereri de intrare in franciza venite din toata tara, noi cereri depunandu-se in fiecare saptamana”, puncteaza Iulian Zamfir.

Sursa: http://www.baniinostri.ro/afaceri/poveste_all.php?ContentID=105