Un manager este focusat cu precadere pe rezultate, iar un lider are in vedere si modul in care se realizeaza aceste rezultate, spune Catalin Vicol.

„Cred ca trebuie sa vorbim mai mult despre lider si mai putin despre manager, pentru ca poti fi un manager bun, insa fara a fi si un lider. Poti fi un manager bun daca stii sa-ti stabilesti obiective realizabile si ai pirghiile necesare pentru a le atinge. Insa in situatii de criza un manager eficient poate sa nu mai aiba succes daca nu este dotat si cu caracteristicile unui lider-carisma, interactiune si comunicare, delegare, deschidere si orientare catre oameni“, sustine Vicol.

„Un lider stringe in jurul lui oameni cu personalitati diferite si utilizeaza aceste personalitati pentru a crea un intreg. Un lider stie sa asculte, afla unde vor oamenii sa mearga si ii conduce acolo. Un lider nu trebuie sa stie toate raspunsurile, ci el trebuie sa puna intrebarile corecte. Un lider imparte cunostintele lui cu echipa sa“, spune oficialul Walmark despre caracteristicile unui bun conducator.

Cind voi fi mare...

Impulsul de a-si gasi un job adevarat a venit din necesitatea de a-si umple timpul liber pe care-l avea in timpul facultatii, in special in perioadele extra-sesiuni si, bineinteles, din necesitatea unui surplus insemnat de bani.

„Eram in anul trei de facultate la Iasi si deja incepusem sa ma gindesc serios la ce o sa ma fac, cind «o sa fiu mare», si de unde trebuie sa incep“, spune Vicol.

Se intimpla prin 1995, cind erau la moda in acea perioada joburile in vinzari. S-a angajat reprezentant de vinzari la Cosmos Trading, unde vindea Nestle, Gillette si Duracel.

Citeste si:

„Fara experienta si fara nici un training, am fost trimis din prima zi de lucru pe teren sa «vind», astfel ca procesul de vinzare l-am invatat din mers. Cele patru luni cit am lucrat la Cosmos au fost foarte dificile pentru mine, pentru ca eu cautam in acea vreme un job care sa-mi dea posibilitatea sa ma ocup si de scoala, si sa-mi multumesc parintii cu faptul ca iau bursa“, isi aduce aminte Vicol despre primul sau job.

In ianuarie 1996, a renuntat la jobul full-time, iar in scurt timp a gasit ceea ce-si dorea: un job part-time la firma Mercury.

„Initial, completam chestionare pentru Coca-Cola si Procter&Gamble, apoi am luat parte la primul sampling door-to-door realizat in Romania pentru Tide si Pantene.“

Treptat, jobul part-time s-a transformat in full-time si Vicol a devenit merchandiser intr-un proiect realizat pentru P&G. In acea perioada, doar companiile de tigari si Coca-Cola mai faceau merchandising, astfel ca experienta din teren de pina atunci i-a fost foarte utila in experienta viitoare in marketing.

Tranzitia spre marketing

In 1997, s-a intors la Iasi, unde s-a angajat la Flamingo Computers, care tocmai isi deschisese reprezentanta in acest oras. Dupa aproape un an la Flamingo, a continuat sa lucreze pe partea de vinzari la Pagini Aurii.

„Cu toate ca munca in vinzari este una foarte frumoasa, simteam ca locul meu este in marketing si nu in vinzari. Simteam ca pot si ca trebuie sa-mi asum mai multe responsabilitati, iar acest lucru il doream intr-un departament de marketing“, spune Vicol despre cum isi vedea cariera.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4605&art=119&cHash=564fad257c