A inceput sa lucreze pentru prima oara la 19 ani, pentru ca, potrivit propriilor marturisiri, nu i-a placut niciodata sa depinda financiar de cineva anume. „Fac parte din acea generatie pentru care marketingul a fost o descoperire si a devenit o pasiune, dupa terminarea scolii“, spune Carmen Georgescu. Astfel, in anul 1993 a absolvit Facultatea de Chimie Organica, ca sef de promotie, si s-a angajat intr-o firma de comert exterior, pentru ca, peste doi ani, Electrolux Romania sa ii ofere ocazia de a-si valorifica aptitudinile. „Acesta a fost inceputul unei munci pe care o fac cu entuziasm, de ceva vreme: in fiecare zi descopar lucruri noi, mi se ofera oportunitati si gasesc provocari in fiecare proiect pe care il derulez. In meseria mea, orice detaliu are importanta, trebuie facut bine, pentru ca rezultatul sa fie cit mai vizibil“, spune managerul de comunicare al Electrolux.

Imaginea brandului inainte de toate

Se stie ca in final consumatorul cumpara o imagine, o combinatie de sentimente si pareri pe care o au despre produs sau companie. Astfel, imaginea sta inainte de contactul direct si conteaza enorm in era vitezei si a diferentierii permanente. Prin urmare, care este rolul unui Marketing&Communication Manager al unei companii mari? „Rolul principal este sa se asigure ca imaginea brandului, a companiei sint corect comunicate. Mai mult, incercam sa intelegem nevoile de zi cu zi ale oamenilor, bazindu-ne pe solicitari si nevoi cotidiene, astfel incit sa putem dezvolta produse inovatoare in design si functionalitate“, spune Georgescu.

Comunicare de top

In cei 10 ani de cind face parte din echipa Electrolux Romania, Carmen Georgescu spune ca a avut ocazia sa se familiarizeze cu mai multe aspecte ale muncii desfasurate in companie. „Trebuie sa va spun ca prima functie pe care am ocupat-o cind am ajuns la Electrolux a fost de asistent vinzari. O data cu trecerea timpului, am avansat si am fost promovata in pozitia de Marketing&Communication Manager. Desigur, domeniul marketingului presupune o intreaga gama de activitati, asa ca in fiecare zi sint implicata in demersuri ce tin de comunicarea cu clientii, agentiile (de productie, publicitate, relatii publice), cu colegii mei din Bucuresti si din Satu-Mare, unde este localizata singura fabrica Electrolux din Romania“, spunea ea.

Citeste si:

Cum a crescut alaturi de Electrolux

„Poate una dintre cele mai mari provocari cu care ne-am confruntat de-a lungul timpului a fost nevoia schimbarii mentalitatii romanilor. De aceea, am pus intotdeauna accentul in comunicare pe marketingul direct, prin campanii de comunicare si campanii promotionale, informari permanente, actiuni de relatii publice, traininguri destinate fortei de vinzari, demo-uri de produs, astfel incit acum se observa o schimbare notabila: oamenii incep sa puna din ce in ce mai mult accentul pe calitatea produselor, pretul nemaifiind asa de important. E evident ca acum oamenii aleg sa investeasca mai mult in obiecte electrocasnice, luind in considerare din ce in ce mai mult designul si functiile acestora, din nevoia de a-si asigura un confort cit mai mare“, spune managerul de comunicare.

Spirit pragmatic, dar si caritabil

„Sint foarte atenta si dedicata jobului pe care il fac. Astazi, lucrurile se intimpla cu o viteza extraordinara si cine vrea sa iasa tot timpul invingator are nevoie de mult timp si dedicare maxima pentru a putea face fata conditiilor din mediul de afaceri.“ Prin urmare, timpul petrecut la birou inseamna chiar si 10 ore pe zi. „De multe ori, dupa aceste 10 ore, ajung acasa si inca ma framinta diverse probleme ramase nerezolvate la birou, deci se poate spune ca timpul alocat e chiar mai mare“, spune Carmen Georgescu.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4605&art=291&cHash=68497d26bf