Si-a dorit sa fie pilot, dar a ajuns Country Manager al companiei de curierat cu cea mai mare retea aeriana din Europa. A avut sansa sa isi inceapa cariera la 21 de ani intr-o multinationala, Pan American Airways, ca agent pentru securitatea zborului. Era anul 1990 si era student la Institutul Politehnic, facultatea de Inginerie Mecanica.

In anul urmator, compania a fost preluata de un alt operator aerian american, Delta Air Lines, in cadrul careia a ocupat timp de sapte ani pozitia de Assistant Supervisor Customer Service. Ulterior, pina in anul 2000, cariera lui Bogdan Enache a continuat in acelasi domeniu, dar de data aceasta din functia de Cargo Executive pentru Austrian Airlines in Romania.

„Este intr-adevar o sansa deosebita sa iti incepi cariera intr-o companie multinationala, sansa care pentru un tinar fara experienta poate insemna formarea intr-un cadru organizational riguros, disciplinat si orientat catre nevoile clientilor. Cred ca aceasta «scoala primara» prin care am trecut si-a pus o amprenta solida pe evolutia carierei mele“, spune el.

Citeva pietre de hotar

In acelasi an, 2000, lui Bogdan Enache i s-a oferit un post nou infiintat intr-o companie care tocmai intrase pe piata romaneasca, TNT Romania, partener apropiat al Austrian Airlines. Pozitia era de Area Manager si avea ca specificatii ale postului mai ales dezvoltarea oficiilor TNT din zona de est a tarii. „A urmat o alta «piatra de hotar» in cariera mea, anul 2002, cind am fost promovat in functia de Country Sales & Marketing Manager, pozitie pe care am ocupat-o pina in vara lui 2005, moment in care am acceptat oferta grupului de a prelua rolul de Country General Manager“, spune Enache.

Citeste si:

De pe aceasta pozitie, managerul de 37 de ani si-a stabilit ca principal obiectiv identificarea de noi oportunitati strategice de dezvoltare a companiei, continuind in acelasi timp pozitionarea TNT Romania ca lider de piata in industria de curierat expres, logistica si transporturi de tip business-to-business. In plan uman, obiectivul sau declarat este de „a pune oamenii cei mai buni in fata celor mai mari oportunitati si nu in fata celor mai mari obstacole“.

Ce face TNT

Cu sediul principal in Olanda, TNT Express deserveste peste 200 de tari si are aproximativ 130.000 de angajati. Compania livreaza saptaminal 3,5 milioane de colete, documente si marfa in peste 220 de tari. Pentru prima jumatate a lui 2006, compania a raportat venituri de 5,3 miliarde de euro. In Romania, TNT si-a definit pozitia pe piata in 1999 prin achizitionarea in proportie de 100% a actiunilor companiei Romcargo, care functiona ca agent unic TNT inca din 1991. Printre principalii clienti ai TNT Romania se numara Honeywell Garrett, Ing Barings, Vodafone, Solectron, Xerox, Celestica, Autoliv.

Schimbari la virf

Data fiind „mostenirea“ dobindita de la predecesorul sau – o organizatie aliniata din punct de vedere strategic la grupul international –, nu s-au impus schimbari majore in cadrul firmei.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4605&art=331&cHash=956935af4b