„Primul meu «serviciu» a fost la «Cape Canaveral» Catelu, intr-un laborator sofisticat la CCTR (Centru de Cercetare si Tehnologie pentru Reactivi). A urmat Institutul de Metrologie pentru o perioada de citiva ani, apoi am lucrat in cadrul Lutas, compania germana de „handling“ care opera in cadrul Aeroportului Otopeni si care furniza servicii pentru companiile aeriene“, afirma Razvan Antoni despre inceputurile carierei sale.

La scurt timp, au urmat citeva companii aeriene consacrate pe piata internationala – Air France si KLM, unde a lucrat timp de doi ani. „Aici mi-am cladit o baza solida de competente in domeniul vinzarilor“, spune el.

Acum zece ani

In 1996, la 29 de ani, Antoni a inceput colaborarea cu Amadeus Romania, companie furnizoare de tehnologie informationala pentru domeniul travel&tourism (agentii de turism, companii aeriene, hoteluri, online booking).

„Am fost in primele luni un fel de «one man show», pentru ca desfasuram toate activitatile necesare pentru a putea dezvolta ulterior aceasta companie: abordam clienti, intocmeam contracte si urmaream respectarea lor, instalam echipamente IT. Aveam clienti si un telefon «portabil» de 2 kg, nu aveam birou, ca sa nu mai vorbim despre alte instrumente utile desfasurarii unei activitati de birou“, spune el.

Practic, omul care ocupa in prezent functia de General Manager al companiei marturiseste ca a inceput totul de la zero, si acest lucru nu s-a intimplat doar o singura data.

„Atunci cind ma cuprind amintirile nu imi vine sa cred“, spune Antoni. Acum echipa Amadeus este formata din zece persoane. De asemenea, de la nici un client detinut in portofoliu, dupa zece ani de eforturi sustinute, Amadeus a ajuns sa aiba trei sferturi din piata.

Partener de cursa lunga

Lider la nivel mondial in industria furnizarii de servicii turistice, compania Amadeus ofera agentilor instrumente pentru vinzare si pentru testarea pietei, constituindu-se ca partener tehnologic si consultant pentru furnizorii, vinzatorii si cumparatorii de calatorii. Astfel, printre clientii companiei se numara furnizorii de calatorii (linii ariene, hoteluri, companii de inchirieri auto, companii feroviare, linii de feribot, linii de croaziera, companii de asigurari si operatori turistici), vinzatorii de calatorii (agentiile de turism) si cumparatorii de calatorii (corporatii si turisti).

Trebuie sa tinem pasul cu cerintele pietei

Intrebat in ce moment al carierei se afla acum, Antoni spune ca il considera un alt inceput, care il motiveaza. „Toate inceputurile sint frumoase si as vrea sa traiesc si sa lucrez tot timpul cu dorinta, cu exuberanta, cu energia si cu pasiunea unei noi provocari“, afirma el. Antoni are cursuri de training in domenii precum vinzari, leadership, human resources si strategie.

„Imi place sa cred ca sint un manager «atipic»“, spune GM-ul Amadeus. El mai afirma ca rolul unui presedinte, mai degraba al unui lider, este de a-si inspira echipa, de a-i motiva, de a-i ghida astfel incit sa faca alegerea potrivita si sa devina cu adevarat profesionisti in domeniu, mai ales in industria IT&C, caracterizata de progresul tehnologic.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4605&art=354&cHash=b69c7e4fee