La nici 20 de ani era unul din cei mai cunoscuti negustori din Piata Unirii din Bucuresti. In prezent numele lui colinda toata Europa prin cele 135 de unitati de transport care au inscriptionate "International Lazar Company"- cea mai importanta firma din portofoliul lui Ion Lazar.

Compania reprezinta un nume de referinta in transportul intern si international de marfuri. Firma s-a extins in decursul timpului, ajungand la o flota de 135 de camioane.

A prins gustul comertului inca din adolescenta. Nici nu terminase bine scoala ca a inceput sa faca comert cu fructe de toamna. "Faceam cate 60.000 de lei pe sezon", isi aminteste Ion Lazar. Cu banii adunati din comert a reusit sa faca scoala de soferi in armata. Spiritul intreprinzator l-a ajutat atunci cand a reusit sa-si construiasca masina pentru transportul de fructe si legume dintr-o caroserie de ARO si piese de IMS.

Dupa Revolutia din 1989 s-a orientat catre importul de masini vechi din Ungaria pe care le repara si le vindea in tara. Dupa importul de masini din Ungaria, Ion Lazar a trecut la importul de piese auto din Germania. A ajuns sa cumpere caroserii de Roman, atinse de rugina. A fost o afacere foarte profitabila. Primul adaos comercial a fost de 2.300 la suta.

850.000 de marci-profit net in primul an de business

In primul an de business cu piese auto a reusit sa faca un profit net de 850.000 de marci. Ion Lazar a simtit potentialul afacerii si a deschis magazine in Bucuresti si Valcea.

Ideea de a infiinta firma de transport "International Lazar Company" i-a venit cand a cumparat primul camion pentru transportul de piese auto.

In 1994, cand si-a facut firma era si patron si sofer si mecanic. Habar nu avea de cifra de afaceri, profit brut sau profit net. Singura masura pe care o avea in afaceri era ca: "trebuia sa iau cu o mana, sa dau cu alta si sa-mi ramana si mie".

Ion Lazar conduce un grup de firme cu aproape 1.000 de angajati cu activitati de transport international, de productie si comert.

Citeste si:

A cumparat si trei intreprinderi falimentare de la stat, iar acum merg bine si nu au nici o datorie la stat. BAT Bascov, Mecanpetrol Gaiesti si Agromec Topoloveni sunt cele trei companii pe care le-a achizitionat Ion Lazar.

Sediul general al companiei International Lazar este la Bascov unde se desfasoara pe o suprafata de 35.000 de metri patrati, cu spatii pentru repararea camioanelor, toata aceasta investitie depasind cinci milioane de euro.

In 2001 Ion Lazar a intrat in colaborare cu firma austriaca Hoedlmayr. A pus bazele unui joint venture cu grupul austriac si in martie 2002 a luat fiinta Hoedlmayr-Lazar. Compania, joint-venture intre grupul austriac Hoedlmayr International - furnizor global de servicii de logistica pentru vehicule - si International Lazar Company - furnizor de servicii de transport international, a reusit sa devina lider de piata in acest segment si sa adauge portofoliului sau clienti de referinta.

Primul contract de export a fost semnat in 2002 cu Carpati Motor - Honda si ARO, data care a marcat de asemenea debutul activitatii de transport cu flota proprie. Au urmat din ce in ce mai multe contracte, printre clientii Hoedlmayr-Lazar Romania numarandu-se astazi peste 20 de marci nationale si internationale.

In prezent, centrul logistic de la Bascov, sediul central al grupului, ofera pe o suprafata de 60.000 de metri patrati spatii de incarcare/descarcare, antrepozit vamal de tip A, servicii vamale, servicii de productie, transformare de furgoane, omologare de vehicule. Centrul logistic mai cuprinde si o hala moderna de PDS (servicii de prelivrare, precum si service camioane. Investitia grupului Hoedlmayr-Lazar Romania in baza de la Bascov se ridica la aproximativ 5,5 milioane de euro.

Capacitatea de transport oferita de grupul Hoedlmayr-Lazar este de 45 de camioane pentru traficul international, si 13 camioane pentru traficul national. La sfarsitul anului trecut s-au mai achizitionat aproximativ 10 camioane noi. Toate camioanele sunt echipate cu sistem de supraveghere prin satelit, centrul logistic dispunand de sisteme GPS pentru urmarirea generala a masinilor transportate. Compania a investit peste 100.000 de euro in sistemul IT (Navision, Car Lox), prin intermediul caruia pot fi urmarite toate operatiunile de livrare.

Detinand o cota de piata de 32 la suta, grupul Hoedlmayr-Lazar Romania este astazi lider pe piata nationala de transport si logistica a autovehiculelor.

Ion Lazar isi cheltuie o mica parte din averea sa pe masinile Mercedes, care sunt pasiunea sa. In prezent detine doua exemplare, un S-klasse pe care il conduce iarna,si un SL pe care il foloseste in sezonul cald cand poate sa-l si decapoteze. Cele doua masini costa aproximativ 200.000 de euro.