Compania reprezinta un nume de referinta in transportul intern si international de marfuri. Firma s-a extins in decursul timpului, ajungand la o flota de 135 de camioane.
A prins gustul comertului inca din adolescenta. Nici nu terminase bine scoala ca a inceput sa faca comert cu fructe de toamna. "Faceam cate 60.000 de lei pe sezon", isi aminteste Ion Lazar. Cu banii adunati din comert a reusit sa faca scoala de soferi in armata. Spiritul intreprinzator l-a ajutat atunci cand a reusit sa-si construiasca masina pentru transportul de fructe si legume dintr-o caroserie de ARO si piese de IMS.
Dupa Revolutia din 1989 s-a orientat catre importul de masini vechi din Ungaria pe care le repara si le vindea in tara. Dupa importul de masini din Ungaria, Ion Lazar a trecut la importul de piese auto din Germania. A ajuns sa cumpere caroserii de Roman, atinse de rugina. A fost o afacere foarte profitabila. Primul adaos comercial a fost de 2.300 la suta.
850.000 de marci-profit net in primul an de business
In primul an de business cu piese auto a reusit sa faca un profit net de 850.000 de marci. Ion Lazar a simtit potentialul afacerii si a deschis magazine in Bucuresti si Valcea.
Ideea de a infiinta firma de transport "International Lazar Company" i-a venit cand a cumparat primul camion pentru transportul de piese auto.
In 1994, cand si-a facut firma era si patron si sofer si mecanic. Habar nu avea de cifra de afaceri, profit brut sau profit net. Singura masura pe care o avea in afaceri era ca: "trebuia sa iau cu o mana, sa dau cu alta si sa-mi ramana si mie".
Ion Lazar conduce un grup de firme cu aproape 1.000 de angajati cu activitati de transport international, de productie si comert.
A cumparat si trei intreprinderi falimentare de la stat, iar acum merg bine si nu au nici o datorie la stat. BAT Bascov, Mecanpetrol Gaiesti si Agromec Topoloveni sunt cele trei companii pe care le-a achizitionat Ion Lazar.
Sediul general al companiei International Lazar este la Bascov unde se desfasoara pe o suprafata de 35.000 de metri patrati, cu spatii pentru repararea camioanelor, toata aceasta investitie depasind cinci milioane de euro.
In 2001 Ion Lazar a intrat in colaborare cu firma austriaca Hoedlmayr. A pus bazele unui joint venture cu grupul austriac si in martie 2002 a luat fiinta Hoedlmayr-Lazar. Compania, joint-venture intre grupul austriac Hoedlmayr International - furnizor global de servicii de logistica pentru vehicule - si International Lazar Company - furnizor de servicii de transport international, a reusit sa devina lider de piata in acest segment si sa adauge portofoliului sau clienti de referinta.
Primul contract de export a fost semnat in 2002 cu Carpati Motor - Honda si ARO, data care a marcat de asemenea debutul activitatii de transport cu flota proprie. Au urmat din ce in ce mai multe contracte, printre clientii Hoedlmayr-Lazar Romania numarandu-se astazi peste 20 de marci nationale si internationale.
In prezent, centrul logistic de la Bascov, sediul central al grupului, ofera pe o suprafata de 60.000 de metri patrati spatii de incarcare/descarcare, antrepozit vamal de tip A, servicii vamale, servicii de productie, transformare de furgoane, omologare de vehicule. Centrul logistic mai cuprinde si o hala moderna de PDS (servicii de prelivrare, precum si service camioane. Investitia grupului Hoedlmayr-Lazar Romania in baza de la Bascov se ridica la aproximativ 5,5 milioane de euro.
Capacitatea de transport oferita de grupul Hoedlmayr-Lazar este de 45 de camioane pentru traficul international, si 13 camioane pentru traficul national. La sfarsitul anului trecut s-au mai achizitionat aproximativ 10 camioane noi. Toate camioanele sunt echipate cu sistem de supraveghere prin satelit, centrul logistic dispunand de sisteme GPS pentru urmarirea generala a masinilor transportate. Compania a investit peste 100.000 de euro in sistemul IT (Navision, Car Lox), prin intermediul caruia pot fi urmarite toate operatiunile de livrare.
Detinand o cota de piata de 32 la suta, grupul Hoedlmayr-Lazar Romania este astazi lider pe piata nationala de transport si logistica a autovehiculelor.
Ion Lazar isi cheltuie o mica parte din averea sa pe masinile Mercedes, care sunt pasiunea sa. In prezent detine doua exemplare, un S-klasse pe care il conduce iarna,si un SL pe care il foloseste in sezonul cald cand poate sa-l si decapoteze. Cele doua masini costa aproximativ 200.000 de euro.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: