Unilever Cosmetics International, companie internationala de parfumuri cu vanzari de peste 640 milioane de dolari anul trecut, va apartine - pana la finele acestei veri - diviziei internationale Coty Lancaster, condusa de Michele Scannavini. Prin achizitionarea celor mai puternice branduri si a unor prestigioase licente, printre care Calvin Klein, Cerruti, Vera Wang, Lagerfeld si Chloe, Unilever Cosmetics International consolideaza pozitia Coty Inc. de companie mondiala de produse cosmetice.

Dupa ultimele succese ale companiei Coty si implinirea, in 2004, a 100 de ani de la infiintare, acesta este in mod extraordinar de a debuta intr-un nou secol.

Incheierea acestui acord a fost posibila datorita rezultatelor financiare extraordinare obtinute de Coty in ultimii ani. Contractul de achizitionare, in valoare de 800 de milioane de dolari, urmeaza sa fie semnat in urmatoarele luni. "Este o extraordinara completare a portofoliului si a brandurilor Coty si, in conformitate cu strategia noastra, ne stimuleaza sa ne apropiem cat mai mult de obiectivul principal, acela de a deveni una dintre primele cinci companii de produse cosmetice din lume", a declarat Bernd Beetz, CEO Coty.

Coty astazi

Coty Inc. este o companie globala, cu vanzari nete la sfarsitul anului fiscal 2004 de 1,9 miliarde dolari, care isi desfasoara operatiunile in peste 25 de tari. Ea se constituie din doua divizii, Grupul Lancaster si Coty Beauty, ambele beneficiind de un portofoliu puternic de marci specifice. "Suntem incantati ca aceste doua companii s-au reunit, iar potentialul pentru viitorul companiei Coty Inc. este acum mai promitator ca niciodata", a adaugat Bernd Beetz.

Adresandu-se segmentului de masa si semi-selectiv, portofoliul Coty Beauty, cu 60% din totalul vanzarilor, include marci precum adidas, Rimmel, Celine Dion, Pierre Cardin si Isabella Rossellini.

Specializat pe segmentul selectiv, Grupul Lancaster cuprinde marci de top precum Davidoff, Jennifer Lopez, Lancaster, Jil Sander, JOOP!, Chopard, Nikos, Vivienne Westwood, Marc Jacobs si Kenneth Cole, iar vanzarile acestei divizii au reprezentat 40% din total.

Romania in top 5

Coty Beauty Romania a incheiat anul fiscal 2004 cu o cifra de afaceri de 13 milioane de dolari, in crestere cu 14% fata de anul precedent, respectiv cu 25% pe primele 6 luni din 2004, comparativ cu aceeasi perioada din 2003. Prezenta in Romania din 1997, Coty Beauty este o subsidiara a companiei americane Coty Inc., lider mondial in productia si distributia de parfumuri in categoriile mass-market si semi-selectiva. Coty Beauty Romania coordoneaza si operatiunile din Bulgaria si Moldova, fiind unul dintre jucatorii principali in industria cosmeticelor pe cele trei piete. "Romania se situeaza deja in Top 5 Coty Beauty Europe in ceea ce priveste ritmul de crestere, iar planurile noastre pentru anul fiscal care abia a inceput sunt la fel de indraznete, cresterea planificata fiind de 16%", a spus Viorel Ognean, director general la Coty Beauty Romania. Portofoliul de marci Coty in Romania acopera segmente importante ale pietei de cosmetice, respectiv parfumerie semiselectiva (Isabella Rossellini, Pierre Cardin, Celine Dion, Esprit), parfumerie mass-market (Pret a Porter, Chanson, Crossmen, Route 66, Exclamation), produse de ingrijire pentru barbati si femei (adidas) si cosmetica decorativa (Rimmel, Astor, Miss Sporty). "In acest moment, prioritatea o reprezinta impunerea pe piata romaneasca a marcilor noastre globale", a spus Marian Dumitrescu, director de marketing la Coty Beauty Romania. "Rezultatele in vanzari au fost spectaculoase. Astfel, cea mai mare crestere au inregistrat-o marcile de parfumerie semi-selectiva (fiecare cu peste 200%), urmate de Rimmel (102%) si adidas (25%)".

Achizitia: dovada a unui nume puternic in industrie

"Ambele divizii ale Coty Inc - grupul Lncaster si Coty Beauty - beneficiaza de un portofoliu puternic de marci specifice. Aceasta achizitie reprezinta o dovada a puterii reprezentate de Coty in industria parfumurilor din intreaga lume. Gama din ce in ce mai extinsa de licente si nume consacrate din industria frumusetii reprezinta o garantie a calitatii si a experientei in domeniu, garantie care se extinde asupra tuturor brandurilor din portofoliul nostru: Chopard, Davidoff, Jil Sander, adidas, Isabella Rossellini, Pierre Cardin, Celine Dion, si, mai recentele Calvin Klein, Cerrutti, Lagerfeld. Toate au acum in comun numele si experienta Coty. Anul 1996 a marcat intrarea companiei in Romania. In mai putin de noua ani de activitate, marcile noastre de debut sunt deja repere ale industriei, cumuland vanzari de multe milioane de dolari."
Viorel Ognean, General Manager Coty Beauty Romania

Cum se naste o afacere de succes

In 1900, Francois Coty descinde la Paris, iar patru ani mai tarziu se lanseaza in domeniul parfumeriei si incepe una dintre marile afaceri ale lumii. A apelat la un celebru bijutier si artist sticlar Rene Lalique si alaturi de parfum creeaza o gama de produse cosmetice si ofera clientilor mostre pentru a-i convinge. Coty a comercializat parfumurile la nivel de masa, prin intermediul magazinelor universale. Imperiul Coty s-a extins in zece ani la Moscova, Londra, New York, fiind cotat drept cel mai mare producator de cosmetice din lume. Astazi are birouri deschise in 25 de tari, iar produsele sunt comercializate pe 80 de piete ale lumii si e unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata parfumurilor. Coty Inc., cu sediul central la New York, a inregistrat in 2004 o cifra totala de vanzari de 1,9 miliarde dolari. Portofoliul sau de marci globale e structurat pe parfumuri, cosmetica decorativa si produse de ingrijire personala pentru segmentele de masa, semiselectiv si de lux. Vanzarile de parfumuri si produse de ingrijire detin ponderea (73%), urmate de cosmetica decorativa (20%), restul reprezentand cosmetice de ingrijirea pielii si protectie solara.