Proiectul are centrul in Romania si are drept obiectiv furnizarea de biocombustibil extras din camelina (planta folosita in mod curent in industrie pentru semintele ei bogate in ulei), ca alternativa regenerabila, sustenabila, la combustibilul traditional folosit in transportul aerian.

In cadrul acestui proiect, partea de management de proiect va fi realizata de o organizatie non-guvernamentala romaneasca, in timp ce Airbus va activa drept suport pentru implementarea si obtinerea de avantaje competitive pentru proiectul local de productie de biocombustibili.

De indata ce sunt finalizate studiile de fezabilitate legate de potentialul de dezvoltare al agriculturii, tehnologiei specifice si al industriei aeronautice, vor fi evaluate, de asemenea, si unitatile pentru rafinarea combustibilului deja existente, pentru a putea observa nivelul capacitatii de productie existent din Romania.

Citeste si:

Camelina, existenta in Romania, a fost aleasa ca materie prima datorita potentialului sau energetic ridicat, al cerintelor reduse de alternare a culturilor, al potentialului ridicat de reducere a noxelor cu efect de sera si a cantitatilor reduse de apa necesare acestei plante.

“Acesta este primul proiect european care va reuni fermierii, rafinariile si o companie aeriana pentru sustinerea comercializarii biocombustibililor produsi. Proiectul dezvoltat in Romania ne va ajuta totodata sa verificam sustenabilitatea si viabilitatea economica a productiei de bio-kerosen”, a declarat Paul Nash, directorul diviziei de Energii Alternative.