Realizarea noului terminal face parte din Faza a III-a a programului "Dezvoltarea si Modernizarea Aeroportului International Henri Coanda Bucuresti".

Lucrarile au demarat in august 2009. Valoarea investitiei pentru acest obiectiv este de 60 de milioane de euro, sursele de finantare asigurandu-se din sursele proprii ale Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti si din credite interne, rambursate de CNAB.

Noul terminal a fost proiectat pe o suprafata de 16.600 mp pentru a raspunde si cerintelor impuse de aderarea Romaniei la spatiul Schengen.

Numarul pasarelelor de imbarcare/debarcare a crescut de la 5 la 14. In prezent terminalul dispune de 24 de porti de imbarcare, fata de 9 cate erau inainte de inceperea lucrarilor.

Citeste si:

La finalizarea Fazei a III-a a programului "Dezvoltarea si Modernizarea Aeroportului International Henri Coanda Bucuresti" (2012), capacitatea de prelucrare a pasagerilor va fi de 6 milioane pasageri pe an, fata de 4,5 milioane in prezent.

Primul zbor care va sosi la noul terminal al Aeroportului International Henri Coanda Bucuresti pe 29 martie este cursa TAROM ROT372 Bruxelles – Bucuresti. Zborul va fi efectuat cu aeronava TAROM cu identitatea vizuala SkyTeam.

Aeronava Boeing 737-700 este singura aeronava din flota TAROM care are aceasta schema de vopsire, consolidand identitatea companiei TAROM in urma aderarii la Alianta SkyTeam.

incepand din luna iunie a anului 2010, Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane TAROM este membra a Aliantei SkyTeam, cea de-a doua mare alianta internationala din lume.