Contractul va avea o valabilitate de un an si va fi finantat din surse proprii ale CNAB, se arata intr-un anunt al companiei, citat de Mediafax.

Astfel, firma castigatoare va realiza un studiu de prefezabilitate si unul de fezabilitate si va intocmi fundamentarea economico-financiara aferenta directiei de dezvoltare a aeroportului.

"Avand in vedere cresterea continua a serviciilor financiare si a afacerilor in imediata arie de acoperire, considerand vocatia clara de city airport a AIBB-AV, aceasta infrastructura aeroportuara trebuie sa fie adaptata corespunzator pentru a deservi nisa de piata acoperita de traficul tip business si aviatie generala, atat pentru destinatii interne, europene cat si non-Schengen (din momentul aderarii Romaniei la spatiul Schengen). Aviatia de afaceri si generala trebuie sprijinita prin facilitati dedicate, estimand cresteri importante ale acestui segment de trafic in viitor", se arata in caietul de sarcini a licitatiei.

La finele anului trecut, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat ca Aeroportul Baneasa va fi transformat pana in 2012-2013 in unitate rezervata zborurilor business si VIP, urmand ca traficul low-cost sa fie mutat pe Aeroportul Otopeni.

Baneasa va fi rezervat curselor VIP. Low-cost-ul se muta pe Otopeni si se scumpeste

Baneasa va fi rezervat curselor VIP. Low-cost-ul se muta pe Otopeni...

Termenul maxim pentru realizarea studiului de prefezabilitate este de doua luni de la data semnarii contractului, pentru fundamentarea economica este de o luna, iar pentru intocmirea studiului de fezabilitate este de trei luni de la receptia finala a fundamentarii economico-financiare.

"Aeroportul Aurel Vlaicu trebuie sa se constinuie intr-un element strategic pentru Capitala, valorificand in permanenta calitatea sa de monument istoric si avantajele oferite nisei de piata de aviatie de afaceri si aviatie generala, devenind un factor de dezvoltare al zonei geografice deservite si un generator direct si indirect de ocupare a fortei de munca", se mentioneaza in caietul de sarcini.

Citeste si:

CNAB arata ca dezvoltarea aeroportului se va face in stransa corelatie cu factorii de mediu.

"Un principiu de baza care va fi avut in vedere impune ca operarea aeroportului sa se faca intr-o maniera in care elementul zgomot va fi tinut sub control si va cauza un impact minim asupra comunitatii locale, printr-o combinatie optima de mijloace fizice si operationale", se precizeaza in document.

Oportunitatile de dezvoltare a aeroportului vizeaza realizarea de terminale dedicate la standarde internationale pentru curse VIP si de aviatie generala, confort ridicat si flexibilitate in programarea curselor pentru sectorul de business aflat in crestere, conexiuni mai rapide, folosind aeronave mici pentru zboruri charter si posibilitatea de a zbura oriunde in Europa, comparativ cu destinatiile limitate ale companiilor aeriene de linie si obtinerea unor timpi redusi pentru decolare.

Astfel, actualul terminal de pasageri, sistemul de cai de rulare si platformele vor fi reorganizate pentru a dezvolta infrastructura necesara prelucrarii traficului de business, vor fi dezvoltate infrastructurile adiacente (facilitatile in hangare, alimentarea cu combustibil, zone tehnice) si va fi dezvoltata infrastructura de acces prin realizarea unei statii de metrou si a unei parcari.

Un element principal al fundamentarii economico-financiare este analiza de capabilitate in a generara venituri suficiente pentru acoperirea platilor cu cheltuielile de operare si intretinere, plata datoriilor angajate si a altor obligatii financiare ale companiei.

Intentia eliminarii zborurilor comerciale pe Baneasa si transformarea aeroportului intr-o unitate dedicata curselor business si VIP a fost anuntata de autoritati inca de acum cativa ani, dar nu a fost pusa in aplicare pana in prezent.