Reprezentantii agentiilor de turism considera ca in Romania vin putini turisti straini. Din cauza preturilor mari in raport cu calitatea serviciilor, in anul 2004 ne-au vizitat 6,6 milioane de straini.

Reprezentantii Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism considera ca preturile din turismul romanesc sint prea mari in raport cu calitatea serviciilor. Aceasta ar fi principala cauza pentru care turistii straini nu se inghesuie in statiunile noastre. Cele mai multe critici au fost aduse serviciilor din unitatile de cazare de pe litoral, dar si managerilor care stabilesc preturile dupa ureche. Hotelurile au fost cumparate de oameni cu bani, care nu stiu ce sa faca cu ele, a spus Gheorghe Fodoreanu, presedintele comisiei Incoming ANAT.

O alta cauza care a generat preturi mari in turism o constituie impozitele pe care trebuie sa le plateasca operatorii din domeniu. De aceea, conducerea ANAT solicita fiscalitate zero pentru exportul de servicii. Oficialii sustin ca din banii economisiti se vor obtine fonduri care se vor investi in modernizarea statiunilor, astfel incit acestea sa devina competitive cu cele din strainatate. O sa sustinem reducerea cotei TVA, a spus Carmen Moraru, directorul Directiei de promovare din cadrul Autoritatii Nationale pentru Turism.

Optimism pentru 2005

In 2004, in Romania au intrat 6,6 milioane de straini, in vreme ce 6,9 milioane de romani au parasit tara. Se considera ca, in acest an, numarul turistilor straini care vor veni in Romania va fi mai mare, chiar daca bugetul alocat promovarii turismului romanesc este de 134 de miliarde lei, in vreme ce anul trecut a fost de 260 de miliarde lei. Printre locurile cele mai vizitate de straini se numara Maramuresul, nordul Moldovei (pentru a vedea manastirile), Poiana Brasov si Sinaia.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri