„Deciza a fost luata in urma divergentelor cu managementul Aeroportului Cluj-Napoca, care a anuntat introducerea unor noi taxe de aeroport la contractul existent. Costurile totale ale companiei vor creste astfel substantial, de peste doua ori”, a declarat Attila Dankovics, head of marketing, sales and communications in cadrul Wizz Air.

El a explicat faptul ca noile conditii vor determina reducerea operatiunilor din Cluj si alocarea respectivei capacitati de transport in Targu-Mures. In acelasi timp, Wizz Air va reduce flota compusa din trei aeronave de la baza operationala din Cluj cu un aparat Airbus A320, pe care il va muta la Aeroportul Targu-Mures pentru a devansa deschiderea celei de-a 15-a baze acolo, aceasta urmand sa devina operativa pe 5 mai, fata de 16 iunie, data anuntata initial.

Astfel, destinatiile Weeze-Dusseldorf, Roma Fiumicino si Dortmund nu vor mai fi disponibile din Cluj, iar catre destinatiile Milano Bergamo si Londra Luton va fi redusa frecventa curselor saptamanale, de la 7 la 6 si respectiv de la 6 la 3.

Incepand, insa, cu 5 mai 2011 Wizz Air lanseaza urmatoarele destinatii din Targu-Mures, Paris Beauvais (3 curse saptamanal), Dortmund (5), Roma Fiumicino (5), Londra Luton (4) si respective Weeze Dusseldorf (2), reprezentand cursa noua.

“Daca un aeroport va creste taxele pentru orice motive noi vom reactiona pentru a ne proteja calatorii de costuri si tarife mai mari”, a declarat John Stephenson, vicepresedinte Wizz Air.

El a daugat ca este greu de inteles de ce aeroportul din Cluj creste taxele in mijlocul crizei economice in Romania, pierzand un sfert de milion de pasageri si punand in pericol sute de locuri de munca din regiune.

Aeroportul din Cluj-Napoca: Nu vom ceda santajului

Presedintele Consiliului Judetean Cluj, Alin Tise, a declarat ca dezabroba practica Wizz Air, iar autoritatile judetene care administreaza Aeroportul International Cluj-Napoca nu vor ceda santajului companiei, potrivit Mediafax.

Citeste si:

"Dezaprob practica Wizz Air si nu vom ceda santajului. Orice operator aerian trebuie sa plateasca Aeroportului din Cluj-Napoca tarife care sa acopere cel putin cheltuielile pe care aeroportul le are.

Tarifele platite de Wizz Air catre Aeroportul din Timisoara, de 11 euro pe persoana, trebuie sa fie platite si catre Aeroportul Cluj-Napoca. Nu vom accepta sa platim din buzunarul clujenilor costurile pe care operatorii nu le achita pentru serviciile oferite de aeroport. Nu cerem taxe mai mari decat sunt pe alte aeroporturi", a spus Tise.

El a cerut public Wizz Air sa isi achite datoriile pe care le are fata de aeroportul clujean si sa plateasca aceleasi tarife pe care le practica orice aeroport din Romania.

Directorul Aeroportului International Cluj-Napoca, David Ciceo, a declarat, la randul sau, ca decizia Wizz Air "este nejustificata".

"Aeroportul trebuie sa aplice tarife nediscriminatorii fata de toate companiile aeriene si trebuie sa ne acoperim costurile. Decizia Wizz Air de a reduce cursele de la Cluj si a muta o serie de zboruri la Targu Mures este nejustificata", a spus Ciceo.

Wizz Air a transportat un numar de 9,8 millioane de passageri in ultimele 12 luni, la nivel Europei Centrale si de Est.

Flota companiei este compusa in prezent din 35 de aeronave Airbus A320 care opereaza de la 13 baze aflate in Polonia, Ungaria, Bulgaria, Romania, Ucraina, Cehia si Serbia. Cea de-a 14-a baza, din Vilnius, Lituania si cea de-a 15-a din Targu-Mures, Romania vor deveni operationale din aprilie, respectiv iunie 2011.