Consilierul judetean Ioan Cristina, care este si presedintele organizatiei judetene a PNL, a declarat, joi, ca Aeroportul Arad a avut, in 2010, cheltuieli de 500.000 de euro, desi nu are de un an curse de pasageri care sa genereze venituri.

Potrivit lui Cristina, aeroportul a devenit o "gaura neagra" pentru bugetul judetean, avand in vedere ca baza apartine de Consiliul Judetean, care asigura finantarea.

"Consiliul Judetean nu mai poate sa sustina aceasta gaura neagra. Anul trecut, aeroportul a avut cheltuieli de 500.000 de euro cu salarii, intretineri sau alte cheltuieli de personal. Bugetului judetean trebuie sa ii fie luata povara, iar asta se poate printr-o fuziune cu aerportul din Timisoara. Ministerul Transporturilor a anuntat de un an fuziunea, dar nu face nimic concret si de aceea cer public sa se urgenteze procedurile", a spus Cristina.

Cristina a spus ca ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a avansat posibilitatea ca societatea care va rezulta din fuziune aeroporturilor sa aiba doua conduceri, una la Arad si una la Timisoara.

"Ar fi o chestiune unica in lume, o decizie aberanta. Nu este normal sa fie doua conduceri, mai ales cand vorbim de apropierea celor doua orase la o distanta de cateva minute dupa ce va fi gata autostrada. Sigur ca noi ne-am dori o conducere unica, care sa fie la Arad", a afirmat Cristina.

Contactat de corespondentul Mediafax, directorul aeroportului, Dan Balacel, nu a dorit sa precizeze daca institutia are pierderi si care este valoarea acestora, afirmand ca va prezenta un raport oficial Consiliului Judetean.

Citeste si:

La randul sau, presedintele Consiliului Judetean Arad, Nicolae Iotcu, a spus ca nu cunoaste care sunt pierderile aeroportului si ca urmeaza sa fie informat.

Iutcu a precizat ca in suma de 500.000 de euro avansata de Ioan Cristina este inclusa si achizitia unei autospeciale pentru stingerea incendiilor.

Aeroportul aradean nu mai are curse de pasageri, decat curse charter si de marfa, ocazionale.

FMI a obligat Guvernul sa includa in calculul deficitului bugetar din acest an si pierderile din 30 companii de stat centrale sau locale, precum si titluri emise de Fondul Proprietatea, societatile fiind astfel obligate sa anunte periodic la Ministerul Finantelor indicatorii financiari si operatiunile efectuate.

Pe lista companiilor ale caror pierderi vor fi calculate in acest an la stabilirea nivelului final al deficitului bugetar consolidat au fost incluse CN Huilei, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, Metrorex, Administratia Fluviala a Dunarii de Jos Galati, Societatea Nationala a Carbunelui, CFR Calatori, Radiocomunicatii Navale Radio Constanta, CFR Infrastructura, Termoelectrica, Acvavalor, Aeroportul Arad, Aeroportul Iasi, Aeroportul International Baia Mare, Aeroportul Satu Mare, Aeroportul Stefan Cel Mare Suceava, Aeroportul Transilvania-Targu Mures, Aeroportul Tulcea, centralele de termoficare Aqua Calor, CET Brasov, Citadin Hundedoara, Dalkia Romania, Edil Therma Hunedoara, Goscomloc, Gospodarie Oraseneasca, Rominservices Therm, Aeroportul International Mihail Kogalniceanu, Ecoterm, Termica, Termloc, Uzina Termica Comanesti.