“Avem o piata care sufera, in special la nivelul Capitalei, unde cererea este mica, iar hotelierii grav afectati sunt cei care nu opereaza sub un brand international. De aceea, este nevoie sa se puna presiune pe sectorul public, care nu trebuie sa esueze cu proiectul de renastere turistica a Romaniei, intrucat o greseala ne-ar fi fatala multi ani de acum inainte”, a declarat Ionescu, prezent la Hotel Tourism & Leisure Investment Forum, cel mai complex eveniment local dedicat exclusiv industriei ospitalitatii si turismului din Romania, organizat de Evensys.

Potrivit acestuia, este necesara studierea evolutiei Romaniei in contextul cresterii Produsului Intern Brut (PIB) mondial, intrucat, odata cu debutul crizei econommice, tara noastra a experimentat o cadere mult mai abrupta a PIB decat alte tari.

“Pe plan local, nu exista foarte multe situatii in care pot fi puse pe masa proiecte de o adevarata valoare, care sa atraga investitori important”, adauga managing partnerul Fivestar Hospitality.

In prezent, tara noastra este pregatita cu cateva oferte de city beakuri pentru turistii straini, orasele vizate fiind Sibiu, Brasov sau Sighisoara. Si in Bucuresti se pune la punct in prezent un plan de marketing care sa incurajeze vizitele strainilor aici, iar orase ca Iasi, Cluj sau Timisoara concureaza si ele pentru a intra pe harta localitatilor care pot fi vizitate de turistii din alte tari.

Citeste si:

Anul trecut, gradul mediu de ocupare al pietei hotelurilor de 3 si 4 stele din Bucuresti a crescut la 42%, fata de 2009, cand acesta era de 39%, iar in 2011 acesta va creste cu circa 10%.

Conform lui Sorin Ionescu, o stabilizare a pietei hoteliere s-a putut observa chiar in primul trimestru al acestui an, fata de aceeasi perioada a anului precedent.

In continuare, dupa cum mentioneaza el, cuvintele cheie care ar trebui sa guverneze turismul local sunt master planning, marketing, oportunitati.

“Trebuie sa scoatem pe piata internationala proiecte in care sa se investeasca; mediul privat trebuie sa caute noi oportunitati, nu trebuie sa lucreze fara studii de fezabilitate, nu trebuie sa uite de notiunea de branding”, a conchis acesta.