Constantin Simirad a spus ca aeroportul iesean va fi modernizat prin eforturi financiare proprii ale CJ Iasi, suma necesara ridicandu-se la aproximativ 80 de milioane de euro.

"Banii exista si privind in principal din fondul de rulment. N-am luat masini, n-am facut cheltuieli nechibzuite. Avem in conturi 163 de milioane de lei, adica 40 milioane de euro, pe care ii cheltuim la aeroport", a precizat Simirad.

El a spus ca alte 40 de milioane de euro vor fi imprumutate de la diverse banci de catre Consiliul Judetean.

"Nu putem imprumuta 150 milioane de euro pentru aeroportul mare pe care-l visam. E riscant in vremurile astea de criza. Dar 40 de milioane euro putem lua fara probleme. Cu 80 de milioane de euro, marim pista, dar putem face si alte imbunatatiri. In acest fel, pot opera si companiile low-cost. Apoi, dupa ce traficul creste spre un milion de pasageri anual si vor spori si incasarile se poate trece la faza a doua, pentru marirea aeroportului", a precizat Constantin Simirad.

Modernizarea aeroportului Iasi vizeaza, in principal, realizarea unei piste flexibile lunga de 3.000 de metri.

Citeste si:

In prezent, pista aeroportului masoara doar 1.800 de metri, ceea ce nu permite aterizarea si decolarea in siguranta a avioanelor de mare capacitate.

In luna mai, consilierii judeteni ieseni au aprobat proiectul construirii unui nou terminal de pasageri la Aeroportul International Iasi, in urma cresterii fluxului de pasageri din ultimii cinci ani, investitia fiind estimata la aproximativ 1,8 milioane de euro.

Potrivit directorului aeroportului din Iasi, Gheorghe Corjauteanu, numarul de pasageri a crescut constant in ultimii ani.

Astfel, in 2009, pe aeroportul iesean s-au inregistrat 148.000 de pasageri, iar anul trecut 160.000 de pasageri. Pentru 2011, conducerea aeroportului estimeaza o crestere a fluxului de calatori cu 25 la suta.