Cel mult 10 la suta dintre hotelurile de pe litoralul romanesc au un management eficient, majoritatea unitatilor avand probleme in ceea ce priveste organizarea, calitatea serviciilor, relatiile cu clientii si partenerii de contract, sustin reprezentantii agentiilor de turism. Reprezentantii agentiilor mai spun ca Romania nu poate atrage turisti straini in conditiile in care preturile sunt duble fata de cele oferite de alte destinatii, precum Spania si Bulgaria, si calitatea serviciilor este mai scazuta. Un exemplu in acest sens este evolutia numarului de zboruri charter spre statiunile de litoral. Daca din Belgia spre Bulgaria au fost anuntate in aceasta vara cate patru chartere pe zi, timp de patru luni, spre statiunile de pe litoralul romanesc nu a fost contractat deocamdata nici un astfel de zbor cu plecare din Belgia. "Hotelurile au fost cumparate in mare parte de oameni care nu au nici o tangenta cu turismul. A avea un hotel pe litoral este pentru ei un hobby si nu stiu sa conduca o astfel de unitate", a spus presedintele unei agentii de turism. O problema majora o constituie si lipsa personalului calificat, nu doar la nivelul managementului, ci si al simplilor angajati - cameriste, receptioneri, ospatari. Un alt impediment consta in faptul ca angajatii din hotelurile de pe litoral sunt sezonieri.