"Bucurestiul poate reprezenta o destinatie turistica. Ceea ce ai nevoie sa faci este sa construiesti un produs in Bucuresti, bazat pe istoria unica a orasului. Sunt povesti in Bucuresti le-am aflat doar dupa ce am ajuns aici. Nu sunt cunoscute in lume. Am vizitat Parlamentul, este ceva remarcabil, ar trebui sa fie asemanator turnului Eiffel din Paris sau oricaror lucruri pe care trebuie sa le vezi de-a lungul vietii. Pentru a introduce Bucurestiul in circuitul turistic este nevoie de putina imaginatie", a spus Rifai (foto), care a vizitat pentru cateva zile Romania.

El a fost impresionat de Centrul Vechi al Capitalei si crede ca genul de experiente de acolo, cu multe cafenele si baruri, este mult mai atractiv si mai viu decat in multe orase pe care le-a vazut.

Rifai spune ca Bucurestiul trebuie promovat cu un accent pe monumente specifice, dar asta dupa ce autoritatiele vor identifica 10, pana la 12 locuri care merita sa fie vizitate.

"Conectati-le intr-un mod facil de a le vizita. Senzatia mea este ca nu este foarte usor sa te misti prin Bucuresti, pentru ca nu este suficient sa ajungi dintr-un loc in altul, ci si calatoria in sine este foarte importanta. Ceea ce trebuie sa faci este un efort de a manageria afacerile. Am vazut la Palatul Parlamentului grupuri intregi de turisti intrand si iesind, dar ceea ce nu am vazut este un traseu al primirilor, o schema foarte clara, cum ajung si cum sunt primiti. Este bine sa dai cat de multe informatii poti. Eu ar trebui, cat stau in hotel, sa am nenumarate brosuri referitor la ceea ce as putea sa vizitez. Nu este complicat si nu costa mult", a adaugat oficialul OMT.

Rifai recomanda ca pliantele pentru informarea turistilor sa fie rezultatul unui efort colectiv, desi in multe orase din lume de acest lucru se ocupa autoritatile locale.

"Primarul este cel mai intersat de dezvoltarea acestui lucru in multe orase din lume, dar operatiunea trebuie sa fie si in mana sectorului privat. Cred ca Bucurestiul este un oras unic in felul lui. Cred ca este nevoie de niste oameni care sa cunoasca bine orasul. Nu trebuie sa inventezi lucruri noi in oras, ci doar sa-l redescoperi", a incheiat secretarul general al Organizatiei Mondiale a Turismului.

Citeste si:

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) a anuntat recent ca a semnat cu asocierea Detente Consultants (Franta) - Detente Consultants Ploiesti un contract pentru realizarea "primului plan profesionist de marketing" al Bucurestiului in domeniul turismului, aferent perioadei 2011-2015.

Contractul, in valoare de 101.952 euro (inclusiv TVA), a fost incheiat la inceputul lunii iunie si se deruleaza pe o perioada de 9 saptamani.

Consultantii vor furniza un plan care va defini strategiile generale de marketing, strategia de pozitionare, portofoliul de produse, publicul tinta, pietele geografice, distributia si modul de comunicare, precum si planuri operationale pentru produsele turistice cele mai importante oferite de Bucuresti ca destinatie turistica.

Un avantaj pentru Bucuresti ar fi ca ocupa locul trei intre cele mai ieftine orase din Europa pentru turisti, potrivit unui studiu prezentat in ianuarie de Price of Travel privind bugetul estimat pentru a calatori in principalele orase din Europa. Singurele orase mai ieftine sunt Sofia si Cracovia.

Bucurestiul este urmat in top de Budapesta si Istanbul, iar topul celor mai scumpe orase europene este deschis de Zurich, urmat de Oslo, Stockholm, Venetia si Copenhaga.