O aeronava Airbus A321, cu numarul de inregistrare D-AIDG, va opera patru zboruri zilnice pe ruta Hamburg-Frankfurt-Hamburg, unul dintre motoare utilizand un mix de combustibil obisnuit si kerosen biosintetic. Acest tip de biocombustibil pentru motoare de avion a fost aprobat de Societatea Americana pentru Testarea Materialelor (ASTM).

Pe durata perioadei de proba, utilizarea biocombustibilului va reduce emisiile de CO2 cu 1.500 de tone. Proprietatile bio-kerosenului sunt similare kerosenului obisnuit, facand astfel posibila folosirea acestui nou combustibil pe toate tipurile de aeronave fara a necesita modificarea motoarelor sau a componentelor tehnice ale avionului.

„In contextul in care transportul aerian reprezinta unicul mijloc de transport care va functiona in viitor pe baza combustibililor lichizi, industria aviatica si comunitatea de cercetare trebuie sa aiba in vedere dezvoltarea si testarea unor alternative in acest sens. Resursele de materii prime sunt finite”, a precizat Christoph Franz, presedinte si CEO Lufthansa Group.

Scopul principal al acestei perioade lungi de testari este de a analiza efectele biocombustibilului asupra rezistentei si functionarii motoarelor de avion.

Kerosenul biosintetic folosit de compania germana este derivat din biomasa pura (prin procesul de tranformare a biomasei in combustibil lichid) si contine substante extrase din arborele de jatropha, planta camelina si grasimi animale.

Citeste si:

Combustibilul utilizat de Lufthansa este produs de Neste Oil, o companie petroliera din Finlanda, cu o experienta semnificativa in producerea de biocombustibil.

Lufthansa estimeaza ca valoarea totala a costurilor pentru derularea proiectului Bio-Combustibil se ridica la aproximativ 6,6 milioane euro. Ministerul German al Economiei si Tehnologiei a acordat 2,5 milioane de euro pentru finantarea acestui proiect, care face parte dintr-un program mai amplu denumit FAIR (Future Aircraft Research), program ce include, alaturi de analiza compatibilitatii biocombustibililor, si cercetari in propulsie si tehnologii aeronautice sau proiecte de cercetare a combustibililor alternativi, precum gazul natural lichefiat (GNL).

Utilizarea kerosenului biosintetic este unul dintre cele patru elemente de baza ale strategiei dedicate protejarii mediului prin care compania Lufthansa urmareste reducerea emisiilor de CO2 pe segmentul transportului aerian.

In prezent, flota Lufthansa genereaza un consum mediu de 4.2 litri la 100 de pasageri / kilometru.