Prezenta in judetul Arad pentru a inspecta santierul autostrazii Arad-Timisoara si reabilitarea DN 79 Arad-Oradea, Anca Boagiu a fost intrebata de jurnalisti despre stadiul negocierilor cu Bechtel, afirmand ca sunt in desfasurare si vizeaza obtinerea unor preturi mai mici.

"Sunt in desfasurare negocierile. Pozitia ministerului este ferma, noi nu avem altceva de facut decat sa negociem acest contract astfel incat sa intre intr-o normalitate a preturilor", a spus Anca Boagiu (foto), citata de Mediafax.

Ea s-a aratat deranjata ca seful Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Cluj a facut declaratii publice pe acest subiect.

"Avem un subaltern care zilele trecute avea mancarici pe limba si povestea el asa, public, desi nu prea il vedem pe la minister. Va trebui sa raspunda in fata conducerii ministerului cum isi permite sa vorbeasca public despre lucruri la care nu a participat. E seful DRDP Cluj, care trebuia sa isi tina gura pentru ca habar nu are ce vorbeste", a spus Boagiu.

Deputatul PDL Petru Calian a sustinut, joi, intr-o conferinta de presa, renegocierea contractului cu compania americana Bechtel, astfel incat pretul pentru continuarea lucrarilor la Autostrada Transilvania (A3) sa fie redus, iar tronsonul Gilau - Nadasel din judetul Cluj sa poata fi finalizat in vara anului viitor.

Citeste si:

Directorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Cluj, Ion Pantelimon, a declarat, la randul sau, in aceeasi conferinta de presa, ca pentru deblocarea impasului in ceea ce priveste oprirea lucrarilor la Autostrada Transilvania ar trebui ca statul roman sa isi achite datoriile fata de Bechtel, in suma de 112 milioane de euro, iar Bechtel sa isi reconsidere cheltuielile indirecte.

"Din punctul de vedere al programului anual pentru 2011 - 2012, acesta ar avea ca si componente tronsonul Gilau - Nadasel, din judetul Cluj, de 8,5 kilometri, si finalizarea tronsonului 3 C, din judetul Bihor, in lungime de 63,7 kilometri. Din punctul de vedere al negocierilor cu Bechtel, acestea sunt spre finalizare, cu cedari din partea Bechtel in privinta reducerii pretului", a afirmat Pantelimon.

Premierul nu a putut avansa o data pentru reinceperea lucrarilor la Autostrada Transilvania, precizand ca acest lucru trebuie lasat pe seama specialistilor.

Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov-Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta. Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

Lucrarile la Autostrada Transilvania au fost intrerupte la inceputul anului 2011, dupa ce compania americana Bechtel, constructorul autostrazii, a initiat procedura de concediere colectiva a peste 700 de angajati.