Cifra de afaceri a agentiei de turism Eximtur din Cluj, a doua la nivel national din punct de vedere al vanzarilor, s-a majorat in primul semestru cu 20%, pana la 74 milioane de lei (17,6 milioane de euro), pe fondul cresterii numarului de romani care au ales sa-si faca vacantele in strainatate.
"In primele sase luni, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 20% fata de perioada similara a anului 2010. Vanzarea de bilete de avion si turismul de business au crescut cu 40%, ocupand 47% din totalul cifrei de afaceri. Turismul in strainatate a urcat si el tot cu 40 %, si atinge o cota de 31% din afacerile firmei", a declarat Lucia Morariu (foto), proprietarul Eximtur, citat de Mediafax.

In schimb, turismul intern a scazut cu 20%, Lucia Morariu explicind declinul, printre altele, prin disparitia tichetelor de vacanta si diminuarea pachetelor oferite de sindicate membrilor.

"Majorarile inregistrate in turismul extern se datoreaza pe de o parte cresterii generale a cererii romanilor pentru destinatii in strainatate si, pe de alta parte, schimbarii conceptuale a portalului agentiei", a spus Morariu.

Turcia reprezinta 27% din vanzarile externe ale companiei si cererea pentru aceasta tara a crescut cu 26% in primul semestru, Grecia ocupa 15% din incasarile din vacante externe, iar cererea s-a majorat cu 44%, in timp ce pentru Spania cererea a crescut cu 152%, pentru Bulgaria cu 71%, cu 87% pentru Italia si cu 55% pentru vacantele in Franta.

"Tinand cont ca prima perioada a anului este cea mai buna pentru o agentie de turism, daca incheiem anul 2011 cu un puls de 15% va fi foarte bine", a mai spus proprietara agentiei.

Eximtur si-a majorat cifra de afaceri cu 2% anul trecut, pana la 115,7 milioane lei, chiar daca vanzarile pachetelor interne au scazut cu 20%, principalele segmente care au crescut fata de anul precedent fiind turismul de business si cel extern.

Firma are 14 agentii proprii, ultima dintre ele fiind deschisa in vara anului trecut la Constanta. In luna ianuarie a acestui an au fost deschise si primele doua agentii cu franciza Eximtur, la Medias si Iasi.
Agentia a avut anul trecut circa 200.000 de clienti, in crestere cu 10% fata de anul precedent. In schimb, valoarea pachetelor cumparate s-a redus comparativ cu anul 2010.

Eximtur Cluj s-a clasat pe locul doi din punct de vedere al cifrei de afaceri inregistrate in 2009, la o diferenta de 8 milioane de lei de locul 1, agentia Happy Tour.

Pe locul 3 s-a clasat Perfect Tour, cu afaceri de 76,9 milioane de lei in 2009, urmata de Marshal Turism (66,1 milioane lei) si Accent Travel & Events (57,5 milioane de lei).


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri