Potrivit agentiilor, la Euro 2008, care a avut loc in Austria si Elvetia, au fost prezenti si cateva mii de suporteri veniti din Romania. Acesta a fost ultimul campionat la care a participat echipa nationala, care a disputat trei meciuri in faza grupelor, dintre care doua la Zurich si unul la Berna.

"Pentru acel campionat am vandut pachete de zece zile, pentru cele trei meciuri din faza grupelor. Un pachet care includea trei bilele la meci, zece nopti de cazare si transport cu avionul a costat 1.200 de euro", a spus Sorin Vaduvoiu, directorul executiv al agentiei Perfect Tours.

El crede ca o eventuala calificare a Romaniei la Euro 2012 ar fi fost o afacere pentru agentii, care ar fi putut trimite in Ucraina sau Polonia peste 10.000 de suporteri romani.

"Avand in vedere ca cele doua tari sunt apropiate ca distanta, am fi avut poate cea mai mare afluenta de turisti romani la un turneu final de fotbal", a adaugat Vaduvoiu, care a adaugat ca, in medie, fiecare turist ar fi putut cheltui peste 1.000 de euro.

Cu doua meciuri inainte de incheierea campaniei de calificare, echipa nationala de fotbal a Romaniei are sanse infime sa participe la Euro, care se va desfasura intre 8 iunie si 1 iulie 2012.

Citeste si:

Si Gheorghe Fodoreanu, directorul general al agentiei Invitation Romania, crede ca turneul final Euro 2012 ar fi putut atrage peste 10.000 de suporteri romani.

"In afara de acestia, daca am fi iesit din grupe, fiecare meci ar fi putut atrage alti 5.000-8.000 de turisti, care ar fi adus agentiilor alte cateva milioane de euro", a mai spus Fodoreanu.

Si Alin Burcea, proprietarul Paralela 45, apreciaza ca agentiile de turism pierd "catre 10 milioane de euro" din cauza necalificarii echipei nationale.

"Doar fotbalul poate atrage la campionate in strainatate mii de turisti romani. Celelalte sporturi, atletism, baschet, habdbal si altele, atrag maxim cateva sute de suporteri romani. Necalificarea nationale de fotbal la Euro 2012 este o mare pierdere pentru agentiile de turism", a mai spus Burcea