Dupa bonurile de masa, pe piata romaneasca au fost lansate si cupoanele de cazare. Unul costa aproape 24 de euro si asigura cazarea pe timp de trei nopti pentru doua persoane intr-un hotel afiliat la acest program.

Cuponul de cazare Blue-Voucher a fost lansat si in Romania. Cu acesta, doua persoane pot beneficia de trei nopti consecutive de cazare intr-unul dintre hotelurile afiliate companiei, cu obligatia de a plati micul dejun si cina. Utilizatorul acestui voucher trebuie sa aleaga de pe site-ul companiei o unitate de cazare din hotelul in care vrea sa mearga, sa faca rezervarea si apoi sa comunice alegerea facuta. Exista si posibilitatea ca rezervarea sa nu se poata face, in cazul in care hotelul este plin.

Tinta principala: companiile

Conform celor care au lansat voucherul, principala tinta o reprezinta companiile, care le pot utiliza fie in campaniile de promovare, fie pentru premierea angajatilor. „Blue-Voucher este un produs ce implica putine costuri, dar cu o valoare mare si nu poate fi decit un instrument puternic in modalitatile noi de marketing si promovare“, spune Valeriu Radulescu, directorul companiei Blue-Voucher. Conform sondajelor efectuate de institutul german Forsa, voucherele si cecurile de cadou reprezinta 90% din preferintele celor intervievati. Conform altor studii si sondaje, peste 80% din consumatori ar dori sa utilizeze sau sa onoreze un voucher, cuponul de rezervare reprezentind pentru acestia un avantaj sau o economie.

Bun si pentru persoane fizice

Voucherele pot fi achizitionate si de persoanele fizice. „Si cetatenii pot sa le cumpere“, spune Ani Iliescu, reprezentat al companiei Blue-Voucher. Acestia trebuie sa aiba insa in vedere ca numarul minim de vouchere care se vind este de 50. Pentru pachetele de 50-100 de bucati, pretul este de 19,95 euro/voucher, fara TVA. Pentru pachetele de 100-499 de vouchere, pretul scade pina la 17,95 de euro, iar pentru cele intre 500 si 999 ajunge la 15,95 de euro. Astfel, un calcul simplu arata ca o persoana care vrea sa achizitioneze aceste vouchere va plati cel putin 1.187 de euro, in cazul pachetului minim, de 50 de cupoane. Pentru acelasi cupon, care cu TVA inclus costa 23,74 de euro, o persoana va plati aproximativ 11,9 euro, iar o noapte de cazare poate sa ajunga la 3,9 euro.

Citeste si:

Scepticism pentru Romania

Hotelierii care intra in acest sistem nu pierd nimic. „Se mizeaza, in cazul hotelurilor, pe camerele neocupate. Pe de alta parte, se compenseaza din cheltuielile conexe. Oricum, o camera goala il costa pe hotelier mai mult decit una ocupata“, considera Paul Marasoiu, presedintele companiei de consultanta Peacock Hotels. Acesta considera ca rezervarile facute din timp au mai multe sanse sa se concretizeze in cazul hotelurilor din strainatate decit la cele din orasele din Romania.

Astfel, in cazul in care se face rezervarea cu o saptamina inainte, hotelierul din strainatate va sti daca are camere libere in acea perioada. „La noi, in hotelurile din mediul urban, nivelul de certitudine merge pina aproape de momentul prestarii serviciului. Hotelierul stie ce camere va avea libere cu trei sau patru zile inainte de momentul in care se va face rezervarea“, mai spune Paul Marasoiu.

Tara promovata cu cuponul

Compania care comercializeaza voucherul informeaza ca acesta este valorificat diferit in campaniile de marketing europene. Germanii il folosesc in industria tutunului, pentru campanii bine tintite, francezii in cea a vinului, englezii il includ in pachetele de oferte din domeniul telecomunicatiilor, IT sau GSM, olandezii il prefera in societatile multinationale ce promoveaza bunuri de larg consum, in timp ce italienii au ales domeniul vinzarilor de electrocasnice ca fiind cel mai potrivit pentru promovarea prin intermediul acestor vouchere. O abordare diferita o au companiile petroliere austriece, care-l includ in campaniile de recompensare a clientilor lor, iar ungurii vor sa initieze un program de popularizare a tarii, prin intermediul unor promotii speciale.