Prima oprire a pilotului este la biroul de Planificare Zboruri din cadrul OCC (Operations Control Center) pentru confirmarea prezentei in cursa in care sunt programati.

Urmeaza o oprire la biroul Flight Dispatch, tot in cadrul OCC, pentru a primi informatii de ultim moment referitoare la zborul pe care il vor efectua.

Dupa aceste etape, pilotii ajung in sala de briefing, in care fiecare echipaj primeste dosarul zborului, care contine planul computerizat de zbor, informatii meteo, informatii despre ruta, despre avion, despre echipaj, etc. Urmeaza efectuarea briefingului prin care echipajul de cabina este informat cu privire la ruta de zbor, conditiile meteo, durata zborului, etc. De asemenea, in timpul briefingului se va stabili care va fi pozitia pe care o va ocupa in avion fiecare insotitor si ce comenzi vor auzi din cabina.

Citeste si:

Dupa efectuarea briefingului, echipajul se deplaseaza la avion, unde comandantul va face un walk around al avionului pentru o inspectie exterioara, iar copilotul va verifica documentele obigatorii aflate in avion.

Urmeaza pregatirea cabinei, in care se fac teste sistemelor avionului si celui de comunicatii intre piloti si echipajul de cabina, se verifica echipamentele de urgenta, se stabilesc detaliile legate de efectuarea tronsonului de zbor, dupa care se introduc toate datele in calculatorul avionului de catre PF (pilot flying), pilotul care va efectua tronsonul respectiv, iar PNF (pilot non flying) va face calculele de performante pentru decolare in functie de conditiile date (greutatea avionului, conditii meteo, lungimea pistei, starea pistei, etc.).

Dupa finalizarea procesului de pregatire a cabinei, PF va tine un briefing pentru PNF, prin care il va informa cum se va desfasura zborul incepand de la pornirea motoarelor, traseul de urmat, decolare, ruta si tot ce tine atat de procedurile normale, cat si de cele de urgenta. Dupa citirea check-list-ului, se trece la efectuarea zborului.