Afacerile agentiei de turism romaneasca TravelBiz au crescut in primele noua luni din acest an la 3,2 milioane de euro, pe fondul avansului de peste 20% a vanzarilor pe segmentul de turism corporate. Vezi care au fost tendintele pe acest domeniu.
„Dupa o perioada destul de dificila din punct de vedere al vanzarilor pe segmentul corporate si in ciuda semnalelor pesimiste din piata ce preconizeaza o noua criza, in acest an am inregistrat o crestere peste asteptari pe acest tip de servicii. Un rol important in aceasta crestere l-au avut evenimente de diverse tipuri organizate pentru companiile care ne sunt clienti, dar si castigarea unor clienti noi, atat din mediul privat, cat si din cel public” declara Simona Veteleanu, director general TravelBiz (foto).

Segmentul corporate reprezinta 80% in totalul cifrei de afaceri a companiei.

Potrivit datelor TravelBiz, sesi s-a inregistrat o schimbare a tipului de cerinte pentru acest tip de evenimente si o relativa diminuare a bugetelor alocate, numarul total de evenimente a crescut.

„Schimbarea cea mai importanta este aceea ca in locul unor evenimente in locatii mai indepartate si cu o durata mai lunga, acum sunt preferate locatiile din apropierea Bucurestiului, iar durata medie s-a redus la 1-2 zile. Numarul de evenimente, insa, a crescut simtitor. Cu aceasta ocazie, am observat o revigorare a pietei de training, multe din aceste evenimente fiind organizate in scopul perfectionarii angajatilor”, se mai arata in comunicat.

De asemenea, compania a inregistrat o crestere simtitoare a cererii de vouchere destinate recompensarii angajatilor sau partenerilor de afaceri, dar si pentru oferirea acestora ca premii la diverse promotii organizate de companiile respective.

“Din pacate, am inregistrat o scadere, insa, de 5-10% pe segmentul de turism individual, acolo unde panica asteptarii unei noi crize si efectele insecuritatii economice isi fac mai bine simtita prezenta. Tot mai multe persoane prefera sa isi amane sau anuleze vacantele sau sa se indrepte catre variantele foarte ieftine, eventual pe cont propriu, chiar daca aceasta varianta expune turistii la riscuri crescute” a continuat Simona Veteleanu.

Scaderi s-au inregistrat si pe segmentul pachetelor de Revelion 2011, cererea reducandu-se cu 20%-25% comparativ cu anul trecut, atat pentru destinatii interne cat si externe.

“In schimb, vanzarile pentru vacantele de schi, mai ales pentru Austria si pentru prima jumatate a lunii ianuarie au avut o crestere mai mare decat estimasem (minim 15-20%), in multe dintre statiunile austriece foarte populare (ex. Isghl, Solden). Pe langa Austria, cautate pentru vacantele de schi de anul viitor mai sunt Bulgaria si Slovacia”, se precizeaza in comunicat.

TravelBiz Romania activeaza pe piata turismului de afaceri si organizari de evenimente de peste 9 ani. Incepand din anul 2007 compania a dezvoltat si segmentul de turism individual, ca tour operator, atat pe zona de outgoing, cat si pe cea de incoming, precum si segmentul de servicii VIP
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri