In perioada analizata, cele mai mari cresteri ale numarului de turisti straini au fost inregistrate in Delta Dunarii (+45,2%), statiunile balneare (+16,5%), localitatile mici - sate si orasele (+16,1%), Bucuresti si orasele mari (+12,4%) si statiunile montane (+11,2%), se arata intr-un comunicat al Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT), care citeaza datele prelucrate de Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Turism.

Per ansamblu, Romania a atras in primele noua luni ale anului cu 12,6% mai multi turisti straini fata de anul trecut.

Cresteri importante au avut loc si in ceea ce priveste preferintele turistilor romani, cele mai importante evolutii fiind inregistrate la nivelul statiunilor balneare (+23,7%), al Bucurestiului si oraselor mari (+20,7%), al statiunilor montane (+17,9%) si al localitatilor mici, sate si orasele (+15,7%).

Numarul de turisti romani a avut o crestere de 16,9% in perioada ianuarie-septembrie, fata de acelasi interval din 2010.

"Vorbim despre cresteri de aproape 50% a turismului in Delta Dunarii intr-un singur an! (...) Anul acesta am inaugurat portul din Sfantu-Gheorghe si Triunghiul Manastirilor, drumul care leaga cele trei manastiri dobrogene foarte vizitate de turisti, Celic Dere, Saon si Cocosu. Avem, apoi, investitiile masive in amenajarea plajei si a portului turistic de la Sulina. Cresteri spectaculoase sunt inregistrate atat in randul turistilor straini, cat si romani pentru staiunile balneare", a declarat, in comunicat, ministrul Dezvoltarii si Turismului, Elena Udrea.

Citeste si:

MDRT precizeaza ca a derulat in ultimii doi ani investitii "masive" in infrastructura turistica si in marketingul si promovarea destinatiilor romanesti, atat din fonduri europene, cat si din fonduri de la bugetul de stat.

Astfel, in perioada 2009 - 2011, au fost alocate pentru dezvoltarea turismului fonduri europene si de la bugetul national de 812 milioane de euro, fata de 20 de milioane de euro, cat au fost alocate in perioada 2006 - 2008.

In plus, dezvoltarea turismului s-a facut in ultimii prin implementarea mai multor planuri de actiune, precum Planul Strategic si Operational de Marketing Turistic al Romaniei 2011 – 2015, Planul Strategic si Operational de Marketing Turistic pentru Bucuresti 2011 – 2015, Strategia de Creare si Promovare a Brandului National de Turism, Strategia Nationala de Dezvoltare a Ecoturismului, Strategia Nationala de Dezvoltare a Turismului Balnear.

Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Turism (INCDT) este o unitate aflata in coordonarea MDRT, care realizeaza analize folosind datele Institutului National de Statistica (INS), ale Bancii Nationale a Romaniei si ale mai multor organisme internationale de cercetare a turismului.