"In contextul evenimentelor politice si sociale declansate in nordul Africii si partial in Orientul Mijlociu, destinatii precum Tunisia, Egipt sau Siria au pierdut interesul clientilor nostri, traficul diminuandu-se foarte mult. A avut de castigat Dubaiul, ca destinatie calda, cosmopolita si relativ aproape de Romania. In acelasi timp, pe fondul general al crizei mondiale, tarifele au devenit mult mai accesibile", potrivit ANAT.

Numarul de turisti care au plecat in statiunea turca Antalya s-a mentinut la nivelul anului trecut, chiar daca tarifele pentru Turcia au crescut cu aproximativ 10%, lucru care se poate afirma si despre litoralul bulgaresc si regiunea Halkidiki din Grecia. Aceste destinatii au inregistrat, de asemenea, un numar de turisti similar celui din anul precedent.

Ca noutate in acest an, turistii romani au fost interesati de vacante in destinatii exotice precum Republica Dominicana, Maldive, Jamaica sau Dubai, obtinute la jumatate de pret daca au fost achizitionate cu mult timp inainte.

De un interes constant s-au bucurat in 2011 si programele tip "Senior", in special cele derulate de Spania, Cipru si Israel. Programele se adreseaza turistilor cu varsta de peste 55 de ani, in extrasezon.

Citeste si:

In ceea ce priveste destinatiile interne, litoralul a fost si in acest an cea mai ceruta destinatie a turistilor romani. In week-end-urile din varf de sezon (20 iulie-20 august), statiunile de pe litoral au avut un grad de ocupare de 100%, dar in timpul saptamanii au fost ocupate in proportie de sub 50%.

Potrivit ANAT, in acest an au existat destinatii interne, precum Delta Dunarii, care au avut o crestere importanta, achizitionarea pachetelor balneare a fost intr-o usoara crestere, iar piata turismului de afaceri a crescut.