Programul multianual de marketing si promovare turistica urmareste promovarea celor mai importante destinatii si forme de turism din Romania pe piata interna si pe principalele piete turistice din strainatate, definirea si promovarea brandului turistic si vizeaza efectuarea de studii de marketing, organizarea de activitati de relatii publice in tara si strainatate si realizarea de actiuni de promovare si publicitate.

Fondurile destinate programului de marketing si promovare sunt de 5,5 milioane de lei anul trecut, de 11 milioane de lei in acest an, 8,5 milioane de lei in 2013 si cate 8,8 milioane de lei in 2014 si 2015, potrivit unui proiect de Hotarare de Guvern elaborat de MDRT. Banii provin de la bugetul de stat, la care se adauga si fonduri europene, respectiv 25 de milioane de euro in acest an.


Cu acesti bani vor fi platite si realizarea de materiale de promovare precum cataloage, brosuri, pliante, postere si foi volante, diverse tiparituri, ghiduri si harti turistice, panouri, fotografii, albume, fotoreportaje, filme de animatie si documentare de turism, materiale audiovideo, casete, filme cu specific de turism, CD-uri si DVD-uri turistice, obiecte de protocol etc.

Acestora li se adauga marketing-ul prin internet, retele de socializare si alte mijloace electronice, incluzand si realizarea si administrarea unui portal de informatii de turism, promovarea si publicitatea prin intermediul companiilor aeriene si prin intermediul principalelor aeroporturi din Romania si din strainatate, promovarea prin intermediul insertiilor publicitare in ziare si in reviste de interes general, precum si in cataloagele turistice si in alte publicatii de profil, prin intermediul posturilor de televiziune, radio si online.

Citeste si:

Totodata, firmele de turism, asociatiile profesionale, patronale si organizatiile neguvernamentale cu activitate in domeniu, autoritatile administratiei publice locale si centrale si alte entitati pot participa gratuit, sau in urma achitarii unei taxe la manifestarile expozitionale, in pavilioanele nationale, standurile specializate ori miniexpozitiile la care participa in tara si in strainatate Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului.

Cuantumul taxei de participare se va stabili prin ordin al ministrului, in functie de fiecare manifestare expozitionala, iar valoarea insumata colectata de la toti participantii nu va putea depasi 10% din totalul devizului general al actiunii.

Voi cine ati dori sa fie imaginea campaniei de promovare a turismului din Romania?
Comentati mai jos!

Foto: agerpress