Operatorul aerian British Airways a inregistrat anul trecut pe piata romaneasca o crestere procentuala de doua cifre fata de 2010, Romania inregistrand cea mai mare crestere in randul tarilor balcanice, fiind urmata de Bulgaria, a declarat Emil Delibashev, commercial manager British Airways peste 10 state din zona Balcanilor, intr-un interviu acordat wall-street.ro.
Wall-Street.ro: Cum este perceputa Romania in regiune, din punctul de vedere al acestei industrii?
Emil Delibashev:
Personal, consider ca Romania este ca o locomotiva a Balcanilor, care e pe cale sa isi mareasca viteza, pregatindu-se pentru a creste in continuare.

Wall-Street.ro:
2011 a fost un an mai bun decat 2010 din punct de vedere al afacerilor British Airways in Romania?
Emil Delibashev: Anul trecut, British Airways a inregistrat in Romania vanzari semnificative, cu o crestere procentuala de doua cifre fata de 2010. Astfel, Romania a inregistrat cea mai mare crestere in randul tarilor balcanice, fiind urmata de Bulgaria.

Wall-Street.ro: Cati pasageri ati transportat anul trecut? Ce estimari aveti pentru 2012?
Emil Delibashev: Cresterea despre care vorbeam mai sus a fost in principal generata de cresterea numarului de persoane din Romania care au ales sa calatoreasca cu British Airways. In 2011, am constatat modificari moderate in statisticile noastre in ceea ce priveste pretul mediu pe pasager pe sector, fapt ce este in deplina concordanta cu eforturile noastre de a mentine preturile la nivelurile cele mai atragatoare din 2010, stimuland astfel cererea.

Wall-Street.ro: Care e cota de piata a British Airways in Romania ?
Emil Delibashev: Din pacate, aceasta informatie reprezinta un aspect sensibil din punct de vedere comercial, motiv pentru care nu suntem in masura sa facem publice rezultatele noastre pe piete individuale in cadrul British Airways. Principalele noastre puncte de interes sunt Londra, SUA, Africa de Sud si Asia, precum si cele mai exotice destinatii ale lumii, cum ar fi Maldive si Mauritius. Ce este cu adevarat impresionant este cresterea numarului de grupuri care calatoresc spre aceste destinatii exotice.

Wall-Street.ro: Care a fost gradul de ocupare a aeronavelor anul trecut?
Emil Delibashev: In 2011, gradul de ocupare a aeronavelor British Airways din si spre Bucuresti a fost in mare masura egal cu cel din 2010, desi in 2011 s-a bucurat de o crestere de 4%.

Wall-Street.ro: Cu cate aeronave operati in Romania?
Emil Delibashev: Programul nostru zilnic include doua zboruri perfect sincronizate, care leaga Londra si Bucuresti, avand ore de decolare convenabile, dimineata si dupa-amiaza tarziu, in ambele directii. Aceste curse raspund nevoilor oaspetilor nostri fie atunci cand pleaca in vacanta, fie cand calatoresc in scop de afaceri, permitandu-le sa se intoarca in punctul de plecare chiar in aceeasi zi, daca este necesar.

Wall-Street.ro: Care sunt pachetele ‘city break’ care se vand cel mai bine in Romania?
Emil Delibashev: Fara indoiala, Londra se afla pe primul loc, fiind urmata de Madrid si Barcelona, datorita zborurilor cu plecare din Londra catre aceste doua destinatii extraordinare, perfect sincronizate si coordonate.

Wall-Street.ro: Care sunt primele 5 orase din lista celor mai frecvente destinatii alese de romanii care zboara cu British Airways?
Emil Delibashev: Primele cinci destinatii preferate de romani sunt New York, Washington si orasele de pe Coasta de Vest - Los Angeles, San Francisco, Seattle si San Diego, unde zburam direct. De asemenea, suntem foarte incantati de popularitatea de care se bucura destinatii precum Miami si Las Vegas in randul romanilor.

Remarcam un interes sporit si pentru Hong Kong – o destinatie catre care ne-am revizuit preturile, ocupand acum pozitia de lider, cu un tarif all inclusive de 699 de euro valabil pe tot parcursul anului.

Wall-Street.ro: Ce destinatii prefera de obicei romanii care aleg Club Europe (business)?
Emil Delibashev: Londra, Barcelona si Madrid sunt destinatiile preferate, situandu-se cu mult deasupra celorlalte destinatii din ofertele noastre.

Wall-Street.ro: Intentionati sa lansati noi destinatii in acest an ? Care ar fi acestea?
Emil Delibashev: Intotdeauna ne revizuim reteaua zborurilor de lunga si de scurta durata, cautand noi oportunitati. In 2012 este foarte posibil sa venim cu cateva noutati interesante in a doua parte a anului. Deocamdata, inca lucram la aceste planuri.

Wall-Street.ro: Cati angajati aveti in Romania? Veti mai face angajari in acest an?
Emil Delibashev: In Bucuresti avem o echipa alcatuita din sapte membri, si pentru moment, nu avem planuri pentru noi recrutari externe in 2012. Toate pozitiile care devin disponibile in cadrul companiei sunt mai intai anuntate si puse la dispozitia candidatilor in plan intern.

Wall-Street.ro: Care a fost cifra de afaceri inregistrata de British Airways anul trecut si care sunt estimarile pentru acest an?
Emil Delibashev: In 2011 am inregistrat o crestere procentuala de doua cifre fata de 2010 si ne asteptam sa mentinem acest nivel si in 2012, desi probabil ca nu va fi chiar atat de ridicat ca in 2011.

Wall-Street.ro: Cum a fost afectata activitatea British Airways de vremea din aceasta perioada?
Emil Delibashev: Facem eforturi sustinute pentru a minimiza inconvenientele provocate oaspetilor nostri de vremea neprielnica. De asemenea, dam dovada de intelegere si de mai multa flexibilitate, revizuind cazul fiecarui pasager in parte.

Delibashev este seful operatiunilor comerciale in Balcani din mai 2009, acoperind zece tari din regiune, Slovenia, Croatia, Bosnia, Serbia, Montenegru, Albania, Kosovo, Romania, Moldova, Bulgaria. De la 1 martie va raspunde si de operatiunile din Ungaria. Emil Delibashev a absolvit Turism International, dupa care a urmat un curs de specializare in Industria Hoteliera in cadrul Universitatii Colorado din Boulder.

British Airways efectueaza zboruri catre 21 de destinatii din Marea Britanie, Europa si SUA, cu plecare de pe London City Airport. Operatorul arian are o retea de rute ce acopera peste 150 destinatii din 75 tari.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri