"Primaria Capitalei nu are destule programe de promovare a Bucurestiului ca destinatie turistica. Ma mira lipsa de interes pentru turism a primarului Sorin Oprescu, pentru ca turismul
este unul dintre domeniile cu cele mai mari rate de crestere", a spus Petrescu.

El a afirmat ca turismul ar putea aduce noi locuri de munca in Capitala, precum si venituri consistente la bugetul local si central.

Cristian Petrescu sustine, totodata, ca Asociatia de Turism Bucuresti, din care face parte si Primaria Capitalei, nu functioneaza.

"Voi solicita un punct de vedere al Consiliului General al Municipiului Bucuresti cu privire la strategia de dezvoltare turistica a Capitalei. Bucurestenii merita mai multa apreciere pentru patrimoniul cultural - artistic si pentru serviciile de loisir, iar primaria Capitalei nu a gestionat suficient aceasta tema", a afirmat ministrul.

El crede ca, pe langa Palatul Parlamentului sau Muzeul Satului, in cativa ani si Centrul Vechi al
Capitalei ar putea deveni o atractie pentru turistii straini.

"In Centrul Vechi trebuie rezolvate mai intai problemele de infrastructura, inclusiv cele legate de reabilitarea unor cladiri. Doar apoi aceasta zona poate fi promovata in strainatate", a afirmat Cristian Petrescu.

El a spus ca ministerul pe care il conduce ar putea incerca impulsionarea finalizarii lucrarilor din Centrul Istoric, pentru scoaterea acestui produs pe piata turistica, prin exercitarea atributiilor care revin Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT), conform OG 77/2001.

Citeste si:

"Am cerut o evaluare a impactului pe care implicarea MDRT l-ar putea avea asupra reabilitarii si revitalizarii Centrului Istoric Bucuresti. Daca din analiza rezulta ca am putea impulsiona finalizarea lucrarilor, cu siguranta ca vom actiona", a adaugat el.

Ordonanta mentionata declara Centrul Istoric al Capitalei drept zona de interes national si instituie un consiliu de coordonare a proiectului, din care MDRT face parte si asigura, in acelasi timp, secretariatul respectivului for. Conform actului normativ, proiectul poate fi finantat inclusiv de Guvern, prin MDRT.

Ministrul a mai spus si ca Primaria Capitalei nu tine cont de planul de marketing al Bucurestiului, pus la dispozitie de MDRT.

"Vom dezvolta programe speciale pentru Bucuresti. Stim ce avem de facut, suntem pregatiti. V-ati intrebat de ce Bucurestiul nu se situeaza printre capitalele vizitate in primul rand pentru atractiile turistice, si nu doar pentru business?", a adaugat el.

Din solutiile prezentate in planul de marketing rezulta ca segmentului de turism de business din Bucuresti trebuie sa i se adauge noi componente, precum turismul de evenimente, cel cultural si turismul de sanatate.

De asemenea, se vizeaza o pozitionare a orasului ca destinatie recunoscuta printre tineri datorita vietii de noapte si animatiei, dar si printre alte categorii de varsta care pot fi atrase prin evenimente culturale, cum ar fi festivalul George Enescu, patrimoniu (muzee, cladiri vechi, situri istorice), circuite in imprejurimile orasului si chiar turism balnear, spa si wellness, prin exploatarea apelor termale din nordul Capitalei