Vanzarile furnizorilor de alimentatie publica ai hotelurilor din statiunile montane au scazut cu 40-50% in februarie din cauza reducerii gradului de ocupare, spune presedintele ANAT Corina Martin, care se declara surprinsa de week-end-urile aglomerate la munte anuntate de MDRT in ultima perioada.
"Datorita prelungirii vacantei de iarna in ianuarie, gradul de ocupare al hotelurilor de la munte in prima luna din acest an a fost de aproximativ 70%. Din pacate, circulatia din statiunile de la munte a scazut spectaculos in februarie, pana la 40-45%", a spus Corina Martin, citata de Mediafax.

Cu toate acestea, MDRT a anuntat luni ca week-end-ul trecut a fost din nou aglomeratie la munte, cu aproximativ 185.000 de accesari la punctele de transport pe cablu (telecabine, telegondole, telescaune, teleschiuri etc.) si peste 50.000 de masini inregistrate in principalele statiuni si localitati turistice montane.

"Din semnalele pe care le avem din sondajele facute la nivelul hotelierilor si furnizorilor de alimente numarul de turisti inregistrati in statiuni a scazut la jumatate in luna februarie fata de ianuarie. Furnizorii de alimente ai hotelurilor de la munte se plang ca le-au scazut vanzarile cu 40-50% in luna februarie fata de ianuarie si la jumatate fata de februarie anul trecut", a spus Corina Martin.

Potrivit reprezentantilor agentiilor de turism si ai hotelierilor, numarul de turisti din statiunile de la munte au scazut in februarie din cauza drumurilor blocate de viscol si zapezi abundente in prima jumatate a lunii.

Clasamentul celor mai aglomerate statiuni si localitati in week-end-ul trecut este condus, potrivit datelor MDRT, de Poiana Brasov (aproape 70.000 de accesari la punctele de transport pe cablu si in jur de 40.000 de masini inregistrate), Predeal (aproximativ 30.600 de accesari si 2.400 de masini) si Azuga (in jur de 29.400 de accese si 700 de masini).

In datele MDRT exista anumite curiozitati pentru ca, in Poiana Brasov, unei masini inregistrate ii revin 1,75 accesari la punctele de transport pe cablu, in timp ce in Predeal au fost 12,75 accesari/masina, iar in Azuga 42 de accesari pe masina.

"Haideti sa nu comparam masinile cu accesarile. Este ca si cum am compara mere cu pere. Unii turisti vin cu masinile, altii cu autocarele, iar altii cu trenurile, deci nu putem compara", a declarat agentiei Mediafax Bogdan Oprea, purtatorul de cuvant al MDRT.

El a recunoscut ca MDRT nu are instrumentele necesare pentru a numara turistii din statiuni.
"Ne surprind cifrele emise de MDRT si asteptam statistici documentate privind numarul de persoane cazate in hoteluri, si nu numarul de masini, care pot doar tranzita o statiune. Ministerul nu are niciun fel de instrumente sau parghii prin care sa poata spune daca o statiune este aglomerata sau nu. In turism, succesul se masoara in nopti de cazare, nu in masini care circula pe strada. Nu ne intereseaza sa numere masinile", a mai spus Martin.

Bogdan Oprea a declarat la jumatatea lunii februarie ca masinile anuntate de MDRT sunt inregistrate de camerele de luat vederi ale politiei pe drumurile de la intrarea in statiuni.

Potrivit lui Oprea, in fiecare masina se estimeaza a fi in medie doi turisti, ceea ce inseamna ca in Poiana Brasov, care are putin peste 4.000 de locuri de cazare, au intrat in acest week-end circa 80.000 de turisti, in cele 40.000 de masini.

"Aceste cifre sunt incredibile. Daca luam ca reper varful de sezon, pe litoral, unde sunt 120.000 de locuri de cazare, cand este foarte aglomerat avem 120.000 de turisti", a spus Martin.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri