"Daca ma intrebati despre imaginea pe care o are Romania, nu as spune ca are o imagine rea, ci ca, pur si simplu, nu are nicio imagine pe piata germana. Romania nu este foarte bine cunoscuta sau hai sa spunem ca oamenii nu au nicio parere despre Romania. Si asta este adevarata noastra provocare, sa ii determinam pe oameni sa aleaga aceasta destinatie. Eu o pot spune din proprie experienta, este o destinatie frumoasa, dar oamenii nu o cunosc", a spus Wrede, care a vizitat standul Romaniei la targul de turism ITB, desfasurat la Berlin in perioada 7-11 martie, precizeaza Mediafax.

Subsidiara din Germania a unuia dintre cele mai mari grupuri de turism din lume, Thomas Cook, va opera din acest an, prin intermediul brandului Neckermann, sejururi pe litoralul romanesc, circuite si calatorii in orase. Thomas Cook s-a retras in anul 2006 de pe piata romaneasca, nemultumit de hotelurile si serviciile de pe litoral.

"In ceea ce priveste promovarea pe care o face Romania, bineinteles ca sunt tot felul de actiuni facute de ministerul de resort dar, din punctul meu de vedere, Ministerul roman al Turismului ar trebui sa puna mai mult accent pe promovarea litoralului Marii Negre. Celelalte tari cu iesire la mare, precum Turcia, Egipt sau Spania, fac totul pentru a-si promova litoralul. Eu cred ca eforturile pe care le face Ministerul roman al Turismului nu prea se vad deocamdata. Doar daca faci un afis si il pui intr-o statie de autobuz nu rezolvi nimic. Trebuie sa-i convingi pe oameni sa vina la tine, sa te viziteze si, mai departe, sa povesteasca ceea ce au vazut", a spus Wrede.

El a afirmat ca turistii germani pe care Thomas Cook ii aduce in Romania in acest an aleg litoralul si city-break-urile in Bucuresti.

Wrede spune ca Bulgaria, care care concureaza cu Romania la turismul de litoral, are in plus hoteluri mai bune si pachete all inclusive.

"Sunt impresionat de resorturile de pe malul bulgaresc al Marii Negre. Cele mai multe ofera pachete all-inclusive, ceea ce e foarte important pentru o vacanta la mare in conditiile in care majoritatea clientilor nostri este formata din familii. Deci calitatea serviciilor si preturile oferite dicteaza piata", a spus directorul de contractari al Thomas Cook AG.

Thomas Cook este pionierul turismului de masa si in anul 1841 a organizat o calatorie cu trenul in Anglia pentru 500 de persoane. In 1855 a facut primul tur al Europei, organizat pentru turistii britanici.

Citeste si:

In 1900, firma Thomas Cook era lider in turismului mondial.

In anii '60 Josef Neckermann a infiintat firma Neckermann Reisen in Germania si a inceput sa faca oferte de masa pentru zboruri cu avionul, iar in 1964 a lansat primul catalog turistic. Firma s-a numit ulterior NUR Turistic, iar dupa unirea cu compania Condor Flug Diensts a devenit C&N Turistic.

C&N Touristic a preluat in 2001 compania britanica Thomas Cook Holdings Ltd., schimbandu-si numele in Thomas Cook AG, firma inregistrata in Germania. Aceasta a fuzionat in 2007 cu touroperatorul britanic MyTravel, si s-a format astfel Thomas Cook Group Plc., cu sediul central in Londra, unul dintre cele mai mari grupuri de turism din lume.

Thomas Cook Group activeaza pe 21 de piete si are 22 de milioane de clienti. Grupul detine aproape 100 de avioane, are 31.000 de angajati si, in afara de Europa, mai activeza in Asia, Egipt si Canada. Thomas Cook Group mai detine compania aviatica Condor si brandurile Bucher last Minute, Sentido Hotels&Resort si Air Marin.

Thomas Cook AG este parte a grupului si al treilea touroperator din Germania.