Ministrul Alexandru Nazare a inspectat, sambata, traseul Autostrazii Nadlac-Arad, iar la intalnirea cu reprezentantii firmelor constructoare le-a reprosat acestora ca exista intarzieri.

Pe tronsonul I al autostrazii, constructorul afirma ca lucrarile sunt executate in proportie de sapte la suta, fata de programul de zece la suta.

"Daca ma uit cum s-a lucrat la lotul acesta, cred ca nici in 2014 nu terminati. E impropriu spus «cum s-a lucrat», pentru ca nu s-a lucrat. Sa stiti ca ambitiile pe care le avem noi este (sunt - n.r.), in principal, iar aici vreau sa ma ascultati foarte atent... aceasta autostrada poate fi terminata la nivel de asfalt in acest an. Asta e ambitia pe care o am eu si vreau sa fie reflectata si in modul in care lucrati", i-a spus ministrul directorului executiv al Romstrade (firma care lucreaza la tronsonul I), Radu Munteanu.

Ministrul i-a cerut acestuia sa dubleze capacitatile tehnice si personalul, pentru a se putea lucra in doua sau trei schimburi.

"Trebuie sa recuperati. Asa ceva e inadmisibil, nu asa se lucreaza. Noi ne-am indeplinit toate obligatiile fata de dumneavostra", a spus Nazare.

Reprezentantul constructorului a afirmat ca "din cauza vremii" exista intarzieri, insa ministrul a spus ca "vremea nu poate fi o scuza".

Jurnalistii i-au atras atentia lui Munteanu ca mai multi muncitori au plecat in ultimele saptamani pentru ca nu le-au fost platite salariile.

"Platile vor fi facute la zi in urmatoarea luna. Ne-am achitat datoriile la toti furnizorii", a spus Munteanu.

El a adaugat ca va completa personalul in urmatoarele doua saptamani, de cand se va lucra in doua schimburi pentru recuperarea intarzierilor.

Citeste si:

"Consideram ca drumul va fi finalizat la sfarsitul lunii noiembrie, iar anul viitor facem lucrarile anexe, parcarile, parapetii, pasajele, un sens de autostrada sa poata fi utilizat", a spus reprezentantul Romstrade.

Pe tronsonul II, reprezentantul firmei Alpine, care executa lucrarile, s-a plans ministrului ca platile nu sunt la zi, ultima plata fiind din noiembrie.

"Am dori sa se faca o decontare mai facila a lucrarilor, pentru ca, fara falsa modestie, ritmul de executie a lucrarilor este inainte, iar ritmul platilor este in urma", a spus responsabilul firmei.

Ministrul a atras atentia insa ca lucrarile sunt usor intarziate si pe acest tronson, adica la 14 la suta, fata de 15 la suta, cat ar fi trebuit.

Constructorul a mai cerut urgentarea exproprierilor si revizuirea acordului de mediu pentru a se putea utiliza pamant din mai multe puncte pentru terasamentul autostrazii.

Termenul de finalizare a ambelor tronsoane ale Autostrazii Nadlac-Arad este 2013.

Lucrarile la Autostrada Nadlac-Arad se desfasoara pe doua tronsoane, pe o distanta totala de aproape 39 de kilometri, si au inceput in toamna anului trecut.

Termenul de executie a lucrarilor este de 18 luni, iar finantarea se ridica la 213.889.168 de euro, bani proveniti din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene.