Zilnic de pe Aeroportul Baneasa Aurel Vlaicu aveau loc 40 de zboruri, plecari si sosiri, iar pe Aeroportul Henri Coanda intre 130 si 200 de curse (plecari si sosiri).

“In data de 25 martie 2012, companiile low-cost vor opera un numar de 60 de decolari si aterizari pe AIHCB, din totalul de 233 de miscari aeronave (aterizari/decolari). Numarul punctelor de control securitate ale AIHCB se va majora cu 50%”, au declarat pentru wall-street.ro oficialii Aeroportului Henri Coanda.

Wizz Air vede un avantaj prin mutarea zborurilor pe Aeroportul Henri Coanda, programul de zbor fiind mai mare. Pe Aeroportul Baneasa zborurile aveau loc in intervalul 6.00 – 20.00.

“Mutarea zborurilor pe Otopeni va insemna pentru pasageri un terminal de zbor mai mare si mai modern si un orar de zbor mai convenabil. Pentru ca Otopeni opereaza 24 ore/zi, vom putea utiliza flota la capacitate extinsa, oferind pasagerilor nostri mai multe zboruri si destinatii accesibile. De exemplu, destinatiile catre Spania vor fi operate dupa un orar mult mai convenabil”, au precizat reprezentantii companiei aeriene Wizz Air.

Operatorul aerian Wizz Air va opera duminica, 25 martie, 15 curse (segmente), iar saptamanal va deservi 22 de destinatii prin 123 de curse (246 de zboruri).

Wizz Air estimeaza ca va transporta in urmatoarele 12 luni un numar de doua milioane pasageri. In prezent, gradul de incarcare al avioanelor companiei este 85%.

Potrivit reprezentantilor companiei aeriene low-cost Blue Air, "duminica vor decola 11 aeronave Blue Air si tot atatea vor ateriza. In total, 3.050 de pasageri vor calatori cu Blue Air”.

Gradul de incarcare al avioanelor Blue Air a crescut anul trecut la 91%. Numarul de pasageri a scazut anul trecut sub 1,5 milioane de persoane, iar anul acesta se asteapta la o crestere ca urmare a maririi capacitatii cu 3 aeronave. Compania Blue Air, infiintata in decembrie 2004, are in prezent 8 avioane Boeing 737.

Ce spun calatorii despre mutarea pe Otopeni

Vlad (25 de ani - zboara cu Wizz Air la Bergamo in Italia): "Arata bine aeroportul, este prima data cand zbor de aici. Este cam departe de oras. Mi-am cumparat bilet acum cateva luni la pret redus, sper sa nu ma coste mai mult data viitoare".

Citeste si:

Raluca (31 de ani - zboara cu Blue Air la Brussels in Belgia): "Nu inteleg de ce Baneasa nu a fost modernizat pana acum, toti banii s-au bagat in Otopeni, desi nu e in oras si se ajunge greu".

Gabriela (32 de ani - zboara cu Blue Air la Brussels in Belgia): "Ma bucur ca s-a inchis Baneasa arata jalnic, iar vara era un chin sa stai acolo. Spatiul era prea mic, iar oamenii cam necivilizati, insa trebuia sa ii suporti, nu aveai de ales".

Radu (22 de ani - zboara cu Wizz Air la Bergamo in Italia): "Este departe de oras si doua linii de autobuz sunt insuficiente, vin rar. Taxiul e scump. Preferam celalalt aeroport".

Oficialii Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti se asteapta anul acesta la o crestere a veniturilor fata de anul anterior, in conditiile evolutiei constante a traficului de pasageri.

CNAB a inregistrat in anul 2011 un trafic total de 7.448.354 de pasageri (+ 5,9% fata de anul 2010).

Evolutia traficului aerian de pasageri inregistrati de CNAB se inscrie in tendinta generala de crestere inregistrata la nivel mondial.

Conform ultimelor statistici publicate in acest an de catre Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni (IATA), numarul pasagerilor transportati de companiile aeriene din intreaga lume a crescut cu 5,9% in 2011, comparativ cu 2010.