In lupta pentru locul intai, Air France si Aeroportul Charles de Gaulle Paris (Aeroports de Paris) au investit 580 de milioane de euro si au lansat programul de colaborare HUB 2012 pentru a oferi servicii noi.

Parteneriatul va atrage si mai mult trafic aerian international, consolidand astfel pozitia Aeroportului Charles de Gaulle Paris ca principal hub european.

Aeroportul Charles de Gaulle Paris, al doilea din Europa cu trafic de pasageri de 60,9 milioane in 2011 si al saptelea din lume, dispune de un spatiu foarte mare de extindere, pe care Aeroporturile Frankfurt (56,4 milioane pasageri in 2011) si Schiphol Amsterdam (49,7 milioane pasageri in 2011) nu il au, ambele fiind la capacitate maxima. Deja aeroporturile Heathrow Londra (69,4 milioane pasageri in 2011), Frankfurt si Schiphol Amsterdam se confrunta cu o problema, pistele sunt prea scurte sau prea apropiate.

Air France a transportat anul trecut 52% din pasagerii care au sosit pe Aeroportul Charles de Gaulle Paris, reprezentand 32 de milioane de pasageri pe an, 103.000 pasageri pe zi, 790 de zboruri zilnice.

Anul acesta, Aeroportul CDG Paris va lansa satelitul 4 si noua zona de imbarcari a terminalului 2E. Satelitul 4, cu 16 porti de imbarcare inclusiv 7 pentru Airbus A380, va fi dedicat zborurilor lung-curier si aeronavelor wide body, putand deservi pana la 7,8 milioane pasageri pe an.

Pasagerii vor ajunge in mai putin de trei minute de la satelitul 4 la terminalul 2E cu un tren automatizat, care in prezent circula intre terminalul E si satelitul 3. Satelitul 4 va fi folosit exclusiv de Air France si partenerii SkyTeam.

Noul satelit de imbarcare va permite Air France sa isi concentreze activitatea in zona de est a aeroportului, pe terminalele 2E, 2F si 2G. Pe termen lung, hub-ul Paris Charles de Gaulle va putea sa deserveasca aproape 42 milioane pasageri anual, cu circa 20% mai mult decat in 2010.

Noua configurare va permite ca Aeroports de Paris sa creeze noi zone de imbarcare si pentru alte linii aeriene. La sfarsitul anului, terminalul 2F va fi reconfigurat pentru a deservi doar pasagerii din zona Schengen, care isi vor putea lua bilet de la orice ghiseu. Modernizarea va permite un trafic de 16 milioane de pasageri, fata de 14 milioane in prezent.

Citeste si:

Din vara, satelitul 4 de imbarcare va oferi si o zona de lounge cu 600 de locuri pentru pasagerii clasei Business Air France, cu o suprafata de peste 3.000 metri patrati, fiind cel mai mare din reteaua din care face parte. Valoarea investitiei se ridica la 13 milioane de euro. Air France va pune la dispozitie pasagerilor in lounge peste 150 de iPads.

Pana la sfarsitul anului, satelitul 4 va avea si un muzeu cu opere de arta. In zona satelitului 3, cunoscuta sub numele de "Galerie Parisienne", pasagerii aflati in tranzit vor beneficia de un spatiu de servicii de circa 4.500 metri patrati si de un hotel.

Air France si membrii SkyTeam vor introduce din aprilie serviciul global SkyPriority la Aeroportul Charles de Gaulle Paris, care va fi extins in peste 1.000 de aeroporturi de pe glob.

Pentru pasagerii care nu vorbesc engleza si franceza, Air France are o echipa de agenti care vorbesc in 19 limbi.

Air France KLM are la Paris cel mai mare hub european cu peste 25.000 de posibilitati de conexiuni pe saptamana in mai putin de 2 ore, aproape de doua ori mai multe decat Lufthansa in Frankfurt (12.200 de conexiuni). Cel de-al treilea mare hub european este in Amsterdam (7.600 de conexiuni), iar cel de-al patrulea in Londra (6.400 de conexiuni).

Air France KLM + Alitalia ofera peste 35.000 de conexiuni in Paris, Amsterdam si Roma.

Lufthansa + Swiss au 23.500 de conexiuni in Frankfurt, Munich si Zurich, iar British Airways + Iberia ofera 8.700 de conexiuni in Londra si Madrid.

Cele mai aglomerate aeroporturi din Europa in 2011