Asadar, pilotii KLM considera regula companiei inutila si ar dori sa continue sa cursele, in contextul in care varsta legala de pensionare in Olanda este de 65 de ani, similar cu alte profesii.

Mai mult, un grup constituit din fosti piloti angajati ai companiei au solicitat in instanta ca transportatorul olandez sa-i reangajeze. Cazul este in prezent in atentia Inaltei Curti, iar o decizie ar putea fi luata vineri.

Cu toate acestea, KLM si asociatia pilotilor VNV nu doresc sa schimbe situatia actuala a varstei de pensionare, cu scopul de a asigura o circulatie a cadrelor la nivel de companie. De asemenea, asociatia se teme de faptul ca o parte dintre piloti ar putea zbura astfel prea mult in calitate de co-piloti in cabina.

Citeste si:

In ultimii ani, conditiile de pensionare in cazul pilotilor au devenit mai flexibile. Celor care decid sa lucreze in sistem part- time le este permis sa ramana in industrie pana la 60 de ani.

In multe alte tari, limita de 56 de ani nu mai este utilizata. State precum Germania, Franta, Regatul Unit, Statele Unite si Canada si-au revizuit regulile de pensionare dupa ce Curtea Europeana a dat castig de cauza intr-un caz similar unui pilot german al companiei aeriene Lufthansa.