Una dintre situatiile in care turistii pot fi inselati este prin intermediul unor agentii de turism care nu isi respecta angajamentele. Astfel, oamenii pot ramane chiar fara vacantele achitate.

“Am primit reclamatii de la turisti fie ca au ajuns in aeroport, in drum spre destinatie, si biletele care le erau promise nu erau rezervate sau multi dintre turisti au avut parte in vacante de servicii mult mai slabe decat cele pentru care platisera anterior. Se poate ajunge pana la ratarea unui vacante platite in acest fel”, a declarat Corina Martin, presedintele ANAT.

In acest context, ANAT a recurs la exculderea mai multor agentii de turism membre ale Asociatiei, din cauza nerespectarii obligatiilor asumate de catre aceste firme fata de clienti si parteneri. Printre acestea se numara agentiile Rex Travel, Big Travel, Premium Holidays, Sfara Tours, Ali Baba Tour, Universal Turism, Apyas International.

“Vom exclude in continuare orice agentie care nu respecta un business corect si nu respecta obligatiile fata de turisti si parteneri”, a adaugat Martin.

ANAT are in prezent aproximativ 700 de membri.

Ce trebuie sa faca turistii pentru a se proteja de inselaciuni

“Facem recomandarea catre consumatorii de turism din Romania sa manifeste vigilenta fata de achizitionarea de oferte de tip «chilipir», deoarece asemenea oferte nu au intotdeauna suport real pe piata turistica. Nu pretul, ci siguranta trebuie sa reprezinte criteriul principal atunci cand vorbim de achizitionarea unei vacante, sens in care, recomandam turistilor sa verifice existenta politei de asigurare de insolventa a agentiei de turism, dar si licenta de turism a acesteia, inainte de a incheia contractul de prestari de servicii”, a explicat Corina Martin.

Site-urile de reduceri, sub atentia reprezentantilor din turism

Presedintele ANAT a adaugat ca o alta forma prin care turistii pot fi inselati este prin intermediul site-urilor de reduceri.
Astfel, din cercetarile realizate de Asociatie in ultimele 18 luni pe piata de profil rezulta ca un procent important dintre vacantele vandute prin intermediul acestor site-uri nu fac decat sa insele clientii, multi dintre acestia constatand, odata ajunsi la unitatea de cazare, ca nu au beneficiat de nicio reducere.

Citeste si:

“De peste un an si jumatate a inflorit numarul de site-uri care ofera asa-zise chilipiuri. Sunt oferte care pot suna tentant. Cu toate acestea, multi dintre turisti au remarcat ca au platit si cuponul de reducere si pretul intreg al vacantei, nefiind vorba de nicio reducere”, a arata Martin.
ANAT recomanda turistilor sa efectueze o minima verificare a acestor oferte si sa se intereseze daca pot obtine o oferta similara de la o agentie de turism cu licenta.

“Din cele 186 de site-uri identificate de ANAT, care practica acest tip de comert, cele mai multe oferteaza si comercializeaza produse turistice. Activitatea practicata de respectivele site-uri este identica cu cea a agentiilor de turism. Diferenta este ca agentiile de turism nu-si permit sa spameze clientii, nu-si permit sa nu fie licentiate si sa nu detina o polita de asigurare de insolventa”, a explicat reprezentantul ANAT.

Asociatia a semnalat aceasta situatie Ministerului Turismului, cu solicitarea de a obliga aceste site-uri care comercializeaza oferte turistice sa respecte aceleasi reglementari ca si agentiile de turism.

“MDRT initial a spus ca site-urile nu au nevoie de licenta, acestea facand doar promovare a unor unitati de cazare. Noi am demonstrat insa ca ei vand servicii turistice nu doar le promoveaza. (...) Nu cerem inchiderea acestor site-uri, vrem doar sa respecte aceleasi reglementari ca si noi, sa aiba licenta de turism si polita de asigurare”, a incheiat Corina Martin.

Sursa foto: freedigitalphotos.net