“Vom pregati planul financiar pentru aeropot, vom face previziunile. Pe termen lung, Bucurestiul are nevoie de un al doilea aeroport ca orice alta mare capitala europeana”, a declarat Marnix Groot, director business development Lufthansa Consulting.

Constructia aeroportului ar putea incepe la finalul anului, fiind dezvoltat in 3-4 faze pe un teren de circa 300 de hectare. Pentru prima faza investitia este de pana la 120 de milioane de euro, iar intreaga investitie se ridica la 200-220 de milioane de euro.

“Pana in prezent a fost obtinut planul urbanistic zonal, suntem in faza de fezabilitate. Dupa obtinerea autorizatiei de constructie, durata proiectului va fi de doi ani si jumatate”, a declarat Gheorghe Racaru, directorul de strategie si dezvoltare al grupului de firme detinut de Nelu Iordache.

Aeroportul va avea o singura pista cu o lungime de 3.200 de metri, orientata est-vest.

“Estimam in prima faza o capacitate de 2 milioane de pasageri care pleaca. Vor fi zece miscari pe ora (decolari/aterizari) si 1.300-1.500 de pasageri in orele de varf. Aeroportul va avea pentru inceput 10-14 burdufe pentru acces in avion”, a mai spus Racaru.

In urma cu 30 de ani, terenurile din Adunatii Copaceni au fost vizate pentru constructia unui aeroport.

“In anii 1980, Ceausescu a vrut sa mai construiasca un aeroport si a ales Adunatii Copaceni, o platforma mai inalta decat Bucurestiul. Acest loc de 3.600 de hectare, dintre DN5 si Soseaua Alexandriei, este foarte bun pentru aeroport intrucat viteza vantului nu depaseste 6m/s si foarte rar este ceata”, a precizat primarul localitatii Adunatii Copaceni, Ion Tache.

Citeste si:

Aeroportul va fi proiectat sa gazduiasca in general aeronave de categoria C, destinate pentru zboruri pe distante scurte si medii in spatiul european. Acestea sunt in general aeronave de tip Boeing B737 si Airbus A320, cu capacitati intre 120 si 180 pasageri, dar va putea accepta si operarea unor aeronave de capacitati mai mari, atat de pasageri cat si cargo.

Lufthansa Consulting, infiintata in anul 1998, ofera servicii si solutii la nivel mondial in industria transportului aerian, fiind o filiala independenta a Lufthansa Aviation Group. Pana in prezent, compania a oferit consultanta in peste 1.500 de proiecte ale unor companii aeriene, aeroporturi si institutii financiare.

Compania Infra Group a fost infiintata la inceputul anului 2010 si ofera servicii de handling pasageri, rampa si cargo in cadrul Aeroportului International Henri Coanda, Aeroportul International George Enescu-Bacau si Aeroportul International Sibiu, deservind peste 400 de zboruri lunar. Infra mai are si servicii de catering pentru companiile aeriene, precum si servicii de ticketing la Aeroportul International Sibiu.

Dezvoltatorul International Bucuresti Sud Adunatii Copaceni este compania Infra Group, detinuta de Romstrade (75%) si operatorul aerian low-cost Blue Air (25%).

Grupul de firme al lui Nelu Iordache are 2.200 de angajati si cuprinde companiile Romstrade, Blue Air, Direct Aeroservice, Andany Trading (marca La mosie) si Blue Aero.

foto: Agerpres