"O sa fiu foarte deschis. Din cate stiu acum: nu! Pentru ca Tarom zbura utilizand doua aeronave Airbus 310, care, datorita numarului mic de locuri pentru aceasta relatie, avea 180 de locuri, si datorita competitiei extraordinare la transportul transatlantic, intre Europa si aeroporturi din SUA, nu a putut face fata concurentei. Cursa pe SUA, fiecare din ele, aducand pierderi de zeci de mii de dolari la cursa, milioane de dolari anual. Tarom este o companie care nu mai este subventionata si trebuie sa priveasca la propria ei supravietuire", a spus Basescu la Chicago, la o intalnire cu romanii din SUA, care au dorit sa stie daca sunt sanse pentru reluarea acestor zboruri.

El a subliniat ca e greu de crezut ca acestea vor fi reluate in conditiile actuale. "Avioane avem prea mici ca sa fie rentabile pe relatia transatlantica. Cel putin acesta este punctul de vedere al Tarom. Deci, daca v-as da sperante ca macar la anul o sa fie, ar fi sperante desarte si mai bine va spun: e greu acum", a mai afirmat Basescu, care a recunoscut totusi importanta, macar si sentimentala, a unui zbor direct al companiei nationale de transport aerian care sa lege Romania de SUA.