"Pentru sustinerea cresterilor in acest an, vom continua politica agresiva de francizare, avand deja un numar de noua francize in activitate, la Medias, Iasi, Bucuresti, Bistrita, Craiova, Alba Iulia, Brasov, Galati si Targu Mures, care consolideaza activitatea celor 14 agentii proprii. Doar doua dintre francize au fost deschise anul trecut, restul intrand pe piata in acest an", a spus Morariu.

Ea a adaugat ca in luna iunie alte doua noi francize Eximtur sa fie deschise la Braila si Pitesti, urmand ca din toamna numarul unitatilor din retea sa urce cu inca 5.

"Ne-am propus ca in urmatorii trei ani sa ajungem sa avem francize in toate judetele din tara, plus in fiecare sector din Bucuresti", a spus Morariu.

Proprietarul Eximtur a explicat ca pentru a primi o franciza o agentie trebuie sa plateasca o taxa de intrare de 1.000 de euro si una anuala de 250 de euro. In schimb, agentiile primesc manualul de proceduri al Eximtur, training de specialitate si suport in activitate.

Morariu a explicat ca firma pe care o detine nu castiga din taxele de franciza, ci din volumele rulate, pentru ca agentiile francizate vand pachetele Eximtur.

In paralel cu extinderea retelei de francize, Eximtur va continua investitiile in vanzarile online, in sustinerea agentiei virtuale fly.ro si a portalului eximtur.ro, alaturi de promovarea call center-ului.

In primele patru luni ale anului 2012, Eximtur a inregistrat o cifra de afaceri de 50,7 milioane de lei, in crestere cu peste 25,38% fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Citeste si:

Bilete de avion si turismul de business au adus incasari de 27,3 milioane de lei, in crestere cu 24%, turismul extern-15,7 milioane de lei, in crestere cu 26%, iar turismul intern a crescut cu 26%, aducand incasari de 7 milioane de lei. Firma a mai castigat 650.000 de lei din alte activitati.

Destinatiile externe au adus pentru Eximtur in primele patru luni ale anului un numar de 9.980 de turisti. Principalele destinatii au fost Turcia, Grecia, Bulgaria, Spania, Italia, Franta, Austria si Croatia.

"Bulgaria atrage de trei ani un numar din ce in ce mai mare de turisti, indeosebi din Bucuresti, Constanta, Moldova, dar si din Transilvania. Acest fapt se datoreaza in principal raportului pret/calitate al produselor turistice din Bulgaria, accesibilitatii destinatiei, numarului mare de hoteluri existente in statiunile de pe litoralul bulgaresc. Turcia ramane in top ca volum, dar trece pe locul trei ca numar de turisti, dupa Bulgaria si Grecia, pe fondul cresterilor de preturi pentru hotelurile de top", a afirmat Morariu.

Romania ramane insa principala destinatie vanduta turistilor romani de Eximtur, cu un numar de 14.000 de turisti in primele patru luni.
"Se remarca si in acest an orientarea prioritara a turistilor catre Mamaia. Se mai remarca orientarea turistilor catre hotelurile care ofera confort si care au facut investitii", a mai spus Morariu.

Anul trecut, Eximtur a avut o cifra de afaceri de 135,4 milioane de lei (31,3 milioane de euro), in crestere cu 17%.