Inaugurarea noului satelit de imbarcare al terminalului 2E din cadrul aeroportului Paris CDG va avea loc pe 28 iunie.

Satelitul 4, cu 16 porti de imbarcare inclusiv 7 pentru Airbus A380, va fi dedicat zborurilor lung-curier si aeronavelor wide body, putand deservi pana la 7,8 milioane pasageri pe an.

Degajat si spatios, noul satelit ofera pasagerilor o suprafata de 6.000 metri patrati cu magazine, baruri si restaurante si 25.000 metri patrati dedicati zonelor de lounge.

Cladirea incorporeaza elemente de design precum pereti de apa proiectati de catre Taro Suzuki, zone verzi sau copaci la interior. Un muzeu se va deschide in curand, ce va prezenta lucrari originale ale muzeelor cunoscute din Paris.

In centrul noului satelit S4, Air France isi intampina pasagerii clasei Business cu noul lounge de 3.000 metri patrati, care are ca tema inspirationala un parc. Acesta a fost proiectat de catre Brandimage in colaborare cu designerul Noe Duchaufour Lawrance

Pasagerii mai au la dispozitie, printre altele, conectivitate wi fi, computere sau tablete, precum si o zona de tratament si infrumusetare Clarins.

Pasagerii vor ajunge in mai putin de trei minute de la satelitul 4 la terminalul 2E cu un tren automatizat, care in prezent circula intre terminalul E si satelitul 3. Satelitul 4 va fi folosit exclusiv de Air France si partenerii SkyTeam.

Noul satelit de imbarcare va permite Air France sa isi concentreze activitatea in zona de est a aeroportului, pe terminalele 2E, 2F si 2G. Pe termen lung, hub-ul Paris Charles de Gaulle va putea sa deserveasca aproape 42 milioane pasageri anual, cu circa 20% mai mult decat in 2010.

Citeste si:

Noua configurare va permite ca Aeroports de Paris sa creeze noi zone de imbarcare si pentru alte linii aeriene. La sfarsitul anului, terminalul 2F va fi reconfigurat pentru a deservi doar pasagerii din zona Schengen, care isi vor putea lua bilet de la orice ghiseu. Modernizarea va permite un trafic de 16 milioane de pasageri, fata de 14 milioane in prezent.

Pentru pasagerii care nu vorbesc engleza si franceza, Air France are o echipa de agenti care vorbesc in 19 limbi.

Air France KLM are la Paris cel mai mare hub european cu peste 25.000 de posibilitati de conexiuni pe saptamana in mai putin de 2 ore, aproape de doua ori mai multe decat Lufthansa in Frankfurt (12.200 de conexiuni). Cel de-al treilea mare hub european este in Amsterdam (7.600 de conexiuni), iar cel de-al patrulea in Londra (6.400 de conexiuni).

Air France KLM + Alitalia ofera peste 35.000 de conexiuni in Paris, Amsterdam si Roma.

Lufthansa + Swiss au 23.500 de conexiuni in Frankfurt, Munich si Zurich, iar British Airways + Iberia ofera 8.700 de conexiuni in Londra si Madrid.

Aeroportul Charles de Gaulle Paris, al doilea din Europa cu trafic de pasageri de 60,9 milioane in 2011 si al saptelea din lume, dispune de un spatiu foarte mare de extindere, pe care Aeroporturile Frankfurt (56,4 milioane pasageri in 2011) si Schiphol Amsterdam (49,7 milioane pasageri in 2011) nu il au, ambele fiind la capacitate maxima. Deja aeroporturile Heathrow Londra (69,4 milioane pasageri in 2011), Frankfurt si Schiphol Amsterdam se confrunta cu o problema, pistele sunt prea scurte sau prea apropiate.

Air France a transportat anul trecut 52% din pasagerii care au sosit pe Aeroportul Charles de Gaulle Paris, reprezentand 32 de milioane de pasageri pe an, 103.000 pasageri pe zi, 790 de zboruri zilnice.